ولایت بامیان آماده برگذاری جشنواره معرفی پایتخت فرهنگی سارک

غلام علی وحدت والی بامیان از آمادگی ها برای برگذاری جشنواره معرفی پایتخت فرهنگی سارک خبر داده امااز اعضای سارک و اداره مبارزه با حواث طبیعی افغانستان می‌خواهد برای برگذاری هر چی بهتر جشنواره افتتاح پایتخت فرهنگی سارک در زمستان سال جاری از حالا آمادگی مبارزه با حوادث را بگیرند.

آقای وحدت میگوید این ولایت راه‌های صعب العبوری داشته که با ریزش برف راه های مواصلاتی بروی ترافیک مسدود و مسافرین را با مشکلات زیاد مواجه می‌سازد.7650268c5a61c9f4c468ce773e87c2ae_XL

وی خواهان تجهیزات برف پاکی ، اعمار خانه های محافظتی در کوتل های که احتمال برفکوج وجود دارد و ارایه خدمات صحی در این ساحات شد.

والی بامیان گفت” ما تجهیزات نداریم که تشخیص بدهیم حوادث چی وقت اتفاق می افتد مثلا برف کوچ یک پدیده‌ی طبیعی است که مردم بامیان با آن همیشه روبرو بوده و است ولی راه‌های پیش بینی نیز وجود دارد که ما وسایل نداریم که زمان برف کوچ را تشخیص بدهیم تا تدابیر ایمنی گرفته شود؛ وسایل و تجهیزات برای برف پاکی کوتل ها و باز کردن کوتل ها و کم کردن خطرات نداریم ، در دو طرف کوتل های که احتمال برف کوچ وجود دارد جای برای بود و باش نداریم و هم چنان در دوطرف کوتل ها تجهیزات و وسایل طبی نداریم”.

بگفته والی بامیان در زمستان امسال مهمانان زیاد از ولایات همجوار برای افتتاح جشنواره پایتخت فرهنگی سارک به این ولایت خواهند آمد اما حوادث طبعی و احتمال برف کوچ ها ورود آنان به بامیان را دشوار می سازد.

قرار است جشنواره افتتاحیه پایخت فرهنگی سازمان همکاری های منطقوی جنوب آسیا یا سارک در ماه جنوری سال 2015 میلادی برگذار گردد.

ولایت بامیان به دلیل داشتن آبده های تاریخی وفرهنگی منحصر به فرد و ساحات زیبای طبیعی از سوی این سازمان به عنوان اولین پایتخت فرهنگی آن در سال 2015 میلادی پذیرفته شده است.

مقام های محلی میگویند تمامی امادگی ها برای برگذاری این جشنواره گرفته شده و قرار است هشت برنامه فرهنگی از سوی سازمان سارک در این ولایت راه اندازی گردد.

 خبرگزاری افق

مطالب مرتبط