معترضان ولایت‌هایی شرقی افغانستان خواستار توقف حملات راکتی پاکستان شدند

شماری ازباشندگان  ولایات شرقی افغانستان  امروز در یک گردهمایی اعتراض آمیز در کابل خواستار توقف حملات پاکستان بر خاک افغانستان شدند.

به گزارش افق، تظاهرات امروز( پنجشنبه 27 سنبله) از سوی نهاد موسوم به انجمن مردمی در کابل راه اندازی شد و معترضان خواستار توقف حملات راکتی پاکستان بر ولایات هم مرز با پاکستان armyشدند.

معترضان در این تظاهرات از چهار راهی موسوم به بره کی در کابل تا سفارت پاکستان راهپیمایی کردند.

این متعرضان هشدار دادند در صورتی که حملات راکتی پاکستان در کشور متوقف نشود، سفارت خانه و قنسولگری های این کشور در افغانستان را مسدود خواهند کرد.

تظاهرات امروزی در حالی در کابل راه اندازی شد که حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر بخش های ولایت کنر در شرق و نورستان در شمال شرق کشور از چند سال به این سو ادامه دارد.

مقام های امنیتی ولایت کنر می گویند که همه روزه بیش از پنجاه راکت از سوی نظامیان پاکستانی به بخش های این ولایت پرتاب می شود و شماری از باشندگان این ولایت برای حفظ جانشان مجبور به ترک خانه های خود شدند.

این حملات تلفات و خسارات هنگفتی به باشندگان ولایات کنر و نورستان وارد کرده است.

با این حال تظاهر کنندگان امروز در کابل که تعدادشان به حدود دوصد نفر می رسید از مقام های امنیتی افغان و خارجی خواستند تا در مقابل حملات نظامیان پاکستانی واکنش نشان دهند.

آنان در تظاهرات امروز هشدار دادند در صورتی که این حملات توقف پیدا نکند اعتراض های مردمی شان را در ولایات دیگر افغانستان گسترش می دهند.

وزیر امور داخله افغانستان نیز که روز گذشته به منظور جواب گویی در مورد افزایش نا امنی ها در افغانستان به مجلس نمایندگان فرا خوانده شده بود گفت که رییس جمهور کرزی دستورمقابله با حملات راکتی نظامیان پاکستانی را صادر کرده است.

او اما گفت که نظامیان افغان تا کنون در پاسخ به حملات نظامیان پاکستانی واکنشی نشان نداده اند.

معترضان امروزی از بی توجهی مقام های امنیتی به حملات راکتی نظامیان پاکستانی در کشور انتقاد کردند و می گویند که چرا نظامیان افغان به دستور رییس جمهور کرزی عمل نمی کنند.

این معترضان همچنان از سازمان ملل و کشورهای عضو ناتو خواستند تا در توقف حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر ولایت کنر و نورستان اقدامات جدی روی دست بگیرند و در همین رابطه قطعنامه ای را نیز صادر کردند.

در این قطعنامه که به مقام های سفارت پاکستان داده شده امده که از امروز به بعد حملات راکتی نظامیان پاکستان از آن سوی مرز به داخل خاک افغانستان باید خاتمه پیدا کند و مشکلاتی که میان دو کشور وجود دارد باید از راه های دیپلوماتیک حل شود نه حملات راکتی.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط