لوی سارنوالی: در یک سال گذشته ۱۵۰۰ پرونده را بررسی کرده‌ایم

مقام‌ها در لوی سارنوالی کشور اعلام کرده‌اند که در یک سال گذشته این نهاد دست‌کم ۱۵۲۶ پرونده را بررسی کرده است.blank

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی کشور امروز در نشست خبری گفته است که در یک سال اخیر دادستانی کل به ۱۵۲۶ پرونده رسیدگی کرده و از این میان ۴۲۶ پرونده آن به مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری فرستاده شده که ۱۳۵ پرونده به صورت قانونی توسط این نهاد مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سخنگوی لوی سارنوالی کشور افزده که از میان ۱۳۵ پرونده، ۵۴ پرونده مربوط به ماموران نظامی و ملکی است که توسط مرکز عدلی و قضایی کشور ممنوع‌الخروج شده و شماری هم تحت تعقیب قرار گرفته اند.

وی همچنان گفته است که تا کنون ۱۱۸ تن به شمول مأمورین عالی‌رتبه حکومتی و جنرالان نظامی، از سوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری، محکوم به مجازات شده اند.

آقای رسولی تصریح کرده فعالیت‌های لوی سارنوالی در امر مبارزه با فساد اداری در سطح کشور باعث شده تا در یک سال اخیر از حیف و میل شدن حدود یک میلیارد افغانی جلوگیری صورت گیرد.

سخنگوی لوی سارنوالی تأکید کرده که دیگر فرهنگ معافیت از مجازات وجود نخواهد داشت و هر کسی که فساد کند بر اساس قوانین کشور مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

لوی سارنوالی کشور در حالی از مبارزه با فساد اداری سخن می‌زند که بر اساس آخرین بررسی‌ها، افغانستان چهارمین کشور فساد پیشه‌ی جهان معرفی شده است.

مطالب مرتبط