نادر محسنی: فیصله نهایی در مورد نتیجه انتخابات را بزودی به کمیسیون می فرستیم

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابات در یک نشست خبری گفت: که حد اکثر تا دو روز دیگر فییصله شان را در مورد نتیجه‌ انتخابات صادر و به کمیسیون مستقل انتخابات خواهد فرستاد.

به گزارش خبرگزاری افق، نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز دوشنبه (24 سنبله ) اعلام کرد که  روز سه شنبه در یک جلسه علنی در مورد تفتیش آرا به آخرین شکایات رسیدگی255 شده و نسبت به سه صد و هفتاد و یک محل رای دهی که آرای این محلات باطل اعلام شده است، تصمیم خواهد گرفت و نتیجه انتخابات را اعلان خواهد کرد.

روز یکشنبه روند تفتیش کل آرا پایان یافت. و حال کمیسیون شکایات افغانستان وظیفه دارند که بعد از پایان یافتن تفتیش آرا در مدت چهل و هشت ساعت فیصله اش را صادر و به کمیسیون مستقل انتخابات بفرستند. این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات موظف است که در مدت بیست و چهار ساعت بعد از اعلان نتیجه از سوی کمیسیون شکایات، اعتراض خودرا اعلان و در غیر آن فیصله کمیسیون شکایات انتخابات را نتیجه نهایی اعلان کند.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می افزاید که وظیفه شان تنها رسیدگی به شکایات انتخاباتی است. این درحالی است که اکثر نخبگان سیاسی، پیش از اعلان نتیجه انتخابات، تاکید بر توافق دو نامزد برای تشکیل حکومت وحدت ملی دارد. محسنی در این زمینه می گوید که فیصله آنها در مورد نتیجه انتخابات هیچ ربطی به تعاملات سیاسی ندارد.

”  مطابق به احکام قانون به شکایت های انتخاباتی رسیده گی می کنیم، هیچ ارتباط و کاری به سایر تعاملات که در این زمینه وجود دارد و یا به میان میاید، هیچ ارتباط نداریم. “

این سخن درحالی گفته می شود که هردو نامزد انتخابات دو دیدگاه وخواست متفاوت دارند. عبدالله عبدالله پیش از این گفته بود که اگر به خواسته های خود نرسد نتیجه را نخواهد پذیرفت. و اشرف غنی خلاف رقیب انتخاباتی خود بی صبرانه منتظر اعلان نتایج از سوی کمیسیون مستقل انتخابات است.

در این میان کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که چه نامزدان به توافق برسند یا نرسند، در هرصورت ما نتیجه را اعلان خواهیم کرد.

 خبرگزاری افق

مطالب مرتبط