حدود ۳هزار تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در سال جاری بازداشت شدند

وزارت امور داخله کشور اعلام کرده است که پلیس مبارزه با مواد مخدر این وزارت در سال جاری حدود ۳ هزار تن را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده‌اند.blank

جنرال خلیل بختیار، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله امروز در نشست خبری اعلام کرد که پلیس مبارزه با مواد مخدر در جریان سال جاری خورشیدی نزدیک دو هزار و پنج صد عملیات را برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر راه‌اندازی کرده و دو هزار ۸۴۸ تن را بازداشت کرده‌اند.

وی افزوده که در میان بازداشت شده‌گان، قاچاقبران بزرگ مواد مخدر، خرده فروشها، فرماندهان گروه‌های طالب و حتی منسوبین نیروهای امنیتی شامل بوده است.

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افزوده که در سال روان ۵۶ خانم و ۱۳ شهروند خارجی نیز به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده که در بین شهروندان خارجی ۷ ایرانی و ۶ پاکستانی نیز شامل اند.

وی همچنان گفته که در عملیات نیروهای مبارزه با مواد مخدر، ۱۲ ذخیره ‌گاه بزرگ، ۲۷ لابراتوار پروسس هیروئین و سه کارخانه ماین سازی از بین برده شده‌ است.

آقای بختیار علاوه کرد که در جریان سال روان پلیس مبارزه علیه مواد مخدر توانسته اند ۲۷۲ میلیون دالر به قاچاقبران ضربه بزند.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها کشت و قاچاق مواد مخدر در کشور از عوامل اصلی تمویل و تجهیز گروه‌های تروریستی عنوان شده است و حکومت وحدت ملی نیز همواره بر از بین بردن این منابع تأکید کرده است.

مطالب مرتبط