خسارت ۷ میلیارد یورویی حوادث ترافیکی در آلمان

کارشناسان آلمانی در تلاشند تا تاثیر هزینه‌های کلان حوادث ترافیکی بر بودجه دولت آلمان را تحلیل کنند. اما تخمین زده می‌شود سالانه هزینه‌های ناشی از تمامی حوادث ترافیکی در این کشور به میلیاردها یورو برسد.

blank

با بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و بهره گیری از تکنولوژی‌های جدید، تعداد مرگ و میرهای جاده‌ای آلمان در حال کاهش است به نحوی که در سال ۲۰۱۷ در این کشور ۳۲۱۴ مرگ ناشی از سوانح جاده‌ای ثبت شد که نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش ۱٫۹ درصدی داشت اما با این حال شمار مصدومیت و معلولیت‌ها و صدمات ناشی از حوادث ترافیکی با افزایش ۰٫۸ درصدی نسبت به سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

پلیس آلمان بااشاره به وقوع ۲٫۶ میلیون حادثه ترافیکی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که از این تعداد حدود ۲٫۳ میلیون حادثه تنها خسارت مالی داشته و به خسارات جانی منجر نشده است.

وزارت فدرال ترانسپورت و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان (PEST) خسارات مالی حاصل از هر قربانی حادثه ترافیکی را با توجه به از دست دادن یک نیروی کار، هزینه‌های درمانی و قانونی، بین ۰٫۶ تا ۱٫۲  میلیون یورو تخمین زده است. این هزینه در آمریکا نیز تقریبا ۱٫۲۵ میلیون دالر و در نیوزیلند ۲٫۴۷ میلیون دلار برآورده شده است. در سوئیس تلفات ناشی از حوادث ترافیکی با ۱۵ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۲۱۶ مورد رسیده و هزینه‌های ناشی از آن نیز بین ۲۷۰ تا ۵۴۰ میلیون یورو اعلام شده است.

آلمان با بیش از هفت میلیارد یورو خسارت‌های مالی ناشی از حوادث ترافیکی در سال همچنان میان کشورهای پرخسارت در اروپا قلمداد می‌شود.

به گزارش الشرق الاوسط، با توجه به گسترش سریع خودروهای الکتریکی با سرعت‌های کمتر نسبت به دیگر خودروها در اروپا، انتظار می‌رود تلفات ناشی از حوادث ترافیکی بیش از ۳۰ درصد در سال جاری کاهش یابد.

 

مطالب مرتبط