رییس جمهور غنی بر معیاری‌سازی خدمات صحی تأکید کرد

رییس جمهور غنی بر معیاری‌سازی خدمات صحی در کشور تأکید کرده و گفته است که معیاری‌سازی خدمات صحی به داکتران و دست‌اندرکاران عرصۀ صحت تعلق دارد.

blankوی افزوده که هرگامی که در راستای تغییر شفاخانه‌ها، استندرد‌سازی سیستم صحی و تثبیت سویۀ داکتران برداشته می‌شود در حقیقت، نجات دادن جان میلیون‌ها انسان است.

رییس جمهور غنی گفته است که بدون معیاری‌سازی، نظم و مرکز خدمات داشته نمی‌توانیم و یک شفاخانه معیاری با شفاخانه غیر معیاری تفاوت زیاد دارد.

به گفته او، ضرورت واضح است تا شکل توریزم طبی را تغییر دهیم، اگر شفاخانه‌های معیاری نداشته باشیم، صدها میلیون دالر مردم و دولت در بیرون از کشور به مصرف می‌رسد.

رییس ‌جمهور غنی بر غیرسیاسی بودن نهادهای صحی کشور تاکید کرد و گفت که ضرورت اصلاحات گسترده تقاضای مردم است.

همچنان نسرین اوریاخیل، رییس شورای طبی افغانستان گفته است که خدمات با کیفیت و مصئونیت مریضان از اجنداهای مهم در بخش صحت است.

وی دیروز در مراسم افتتاح «نخستین مرحلۀ سیستم الکترونیکی ثبت نام داکتران طب و دندان» افزوده که ثبت و راجستر نمودن داکتران و قانونی‌ساختن کارکردهای آنان از اقدامات اولیه شمرده می‌شود.

به گفته او، ثبت داکتران برای ما این سهولت‌ها را فراهم می‌کند، تا در رابطه به تعداد، سطح تحصیلات و تجارب داکتران معلومات بدست آوریم و این ثبت نام اعتبار آنان را در سطح ملی و بین‌المللی بیشتر می‌سازد.

همچنان گابریل اوکتاویان لیونتی، رییس بخش انکشاف اجتماعی اتحادیۀ اروپا در این مراسم گفته است که این اتحادیه به کمک هایش با افغانستان ادامه خواهد داد.

به گفته او، اتحادیۀ اروپا در بخش‌های کمک به معلولین، ارتقای ظرفیت نرس‎ها، مصئونیت غذایی، دولت‌سازی و سایر عرصه‌ها با افغانستان همکاری می‌کند.

مطالب مرتبط