درگیری‌‌ها در تهران؛ ۵ نفر کشته شدند

در جریان درگیری شب گذشته نیروهای امنیتی با دراویش گنابادی در پاسداران تهران دست‌کم ۵ نفر کشته شدند. به گفته سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی ایران ساعت ۲ بامداد روز سه‌شنبه دو بسیجی در این درگیری‌ها جان باختند.

blank

وی افزود که یکی از بسیجی‌ها به وسیله موتر کشته شده و دیگری توسط سلاح سرد از پای درآمده است. پیش از آن نیز حمله یک بس به گروهی از نیروهای نظامی موجب مرگ ۳ مامور پلیس شده بود.

به گفته سخنگوی پلیس اوضاع «در ساعت ۴ کاملا آرام شد» و «پاکسازی محل و خیابان‌های اطراف» ساعت ۴ و نیم بامداد به پایان رسید.

ویدئویی منتشر شده توسط یکی از بازداشت شدگان از داخل بس پلیس نشان می‌دهد که تعداد زیادی از دراویش دستگیر و به دادسرا منتقل شده‌اند.

همچنین بیش از ۳۰۰ نفر، از جمله رانندگان بس بازداشت شده‌اند. به گفته نیروی نظامی ۳۰ نفر از ماموران پلیس زخمی و به شفاخانه منتقل شده‌اند.

حساب کاربری توییتر مجذوبان نور، رسانه منتسب به دراویش گنابادی از حضور نیروهای لباس شخصی در اطراف منزل نورعلی تابنده مجذوب‌علی شاه، از رهبران دراویش خبر داده است. با این وجود این ادعا می‌شود که نیروهای امنیتی وارد منزل نشده‌اند.

 

مطالب مرتبط