حکومت و جمعیت با برکناری کریم خدام والی سمنگان توافق کردند

منابع موثق به خبرگزاری افق گفته اند که حزب جمعیت اسلامی و حکومت مرکزی توافق کرده‌اند تا عبدالکریم خدام والی سمنگان از سمتش کنار رود.

blank

این منبع که نخواسته نامی از وی در خبر گرفته شود، گفته است که بر اساس این توافق آقای خدام از مقامش کنار می‌رود و لطیف ابراهیمی به جای او مقرر می‌شود.

این درحالی است که روز گذشته حزب جمعیت اعلام کرد که تصمیم برکناری آقای خدام «تک روانه» است و جمعیت آن را رد می‌کند.

هفته گذشته اداره مستقل ارگان‌های محلی اعلام کرد که بنا به پیشنهاد این اداره و منظوری ریاست جمهوری پنج والی کشور برکنار شده و به جای آنان افراد دیگری مقرر شده‌اند، اما شنبه هفته روان آقای خدام در کنفرانس خبری اعلام کرد که این تصمیم حکومت را نمی‌پذیرد و منتظر تصمیم حزب جمعیت و بزرگان قوم ترکمن می‌ماند.

منابع موثق در جمعیت این توافق را تایید کرده می‌گویند که هیچ‌گونه درگیری نظامی در سمنگان اتفاق نمی‌افتد.

در همین حال اداره مستقل ارگانهای محلی خبر داده است که والی تازه سمنگان، اقای عبداللطیف ابراهیمی، امروز صبح رسما، توسط داکتر تیمور شاران معین پالیسی اداره مستقل ارگانهای محلی، به مردم سمنگان معرفی شده است.

توافق حکومت و حزب جمعیت بر سر آغاز به کار والی جدید سمنگان در حالی صورت می‌گیرد که دیروز صلاالدین ربانی رهبر حزب جمعیت برکناری والی سمنگان از سوی حکومت مرکزی را رد کرد.

این در حالی است که تنش‌ها میان حزب جمعیت و ارگ ریاست جمهوری بر سر برکناری عطامحمد نور والی برکنار شده بلخ در یک ماه اخیر بالا گرفته است.

مطالب مرتبط