وکلای شورای ولایتی بدخشان خطاب به رییس جمهور: معادن از انحصار زورمندان خارج شود

نمایندگان شواری ولایتی بدخشان امروز در دیدار با رییس جمهور از وی خواسته اند تا منابع طبیعی و معادن از انحصار زورمندان و تروریستان بیرون شود.blank

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی گفته است که نمایندگان شورای ولایتی بدخشان برای شریک سازی و حل مشکلات محلی شان با رییس جمهور دیدار کرده و از وی خواسته تا منابع طبیعی و معادن از انحصار زورمندان و تروریستان بیرون شود.

در همین حال رییس جمهور غنی گفته است که حکومت در زمینه مدیریت منابع طبیعی و معادن توجه خاص می‌کند و در این خصوص همکاری مردم نیز مهم است.

وی تصریح کرده است که منابع طبیعی و معادن، ملکیت‌های مردم اند و ما باید از آن در همکاری با مردم حفاظت نموده و بخاطر رفاه و ترقی کشور، استفاده معقول نمائیم.

خبرنامه افزوده که نمایندگان شورای ولایتی بدخشان، مشکلات محلی شان در عرصه‌های امنیتی، صحی، بیجاشدگان داخلی و احداث سرک‌ها با رییس جمهور شریک کرده و خواستار راه‌اندازی عملیات نظامی در ولایت شان شده‌اند.

در همین حال رییس جمهور غنی گفته است که برای تامین امنیت بهتر در شمال کشور بخصوص بدخشان، عملیات نظامی آغاز شده و این عملیات تا سرکوب کامل دشمن ادامه پیدا می‌کند.

این درحالی است که پیش از این گزارش‌های از استخراج غیرقانونی معادن توسط گروه‌های شورشی و زورمندان محلی به نشر رسیده بود.

مطالب مرتبط