ایران از چین و اروپا برای یافتن لاشه هواپیمای که روز گذشته سقوط کرد کمک خواست

یک روز پس از سقوط هواپیمای مسافربری در ایران مقام های دولتی این کشور تایید کردند که همه سرنیشینان این طیاره جان باختند. از دیروز تا حالا نهاد های دولتی این کشور برای پیدا کردن لاشه این طیاره تلاش دارند ولی هنوز نشانی از لاشه هواپیما پیدا نشده است.blank

رسانه های ایران به نقل از مقام های این کشور خبر داده اند که برای یافتن محل دقیق سقوط طیاره از کشورهای اروبایی و چین درخواست کمک کرده است تا در صورت که ماهواره های شان سقوط این طیاره را رصد کرده اند به این کشور اطلاع دهند.

یک مقام ایرانی گفته است «تصاویر و ساعت دقیق سقوط هواپیما را نداشتیم، اما به ماهواره‌های برخی کشورها سفارش داده‌ایم که اگر از منطقه سقوط رد شدند به ما اطلاع دهند تا بتوانیم اطلاع رسانی صحیح را انجام دهیم.»

محل سقوط این هواپیما منطقه‌ای کوهستانی در ۱۴ مایلی شهر یاسوج و در نزدیکی رشته کوه بلند دنا گزارش شده و هم اکنون علاوه بر پهپادها و هلی‌کوپترها، حدود ۲۰۰ کوهنورد نیز در سه نقطۀ مشخص شده در این منطقه مشغول جستجو برای یافتن لاشه هواپیما هستند.

جستجو در روستاهای منطقه نیز از روز یکشنبه آغاز شده است. بنا بر اعلام محسن مومنی، مدیر عامل هلال احمر اصفهان هم اکنون بیشترین تمرکز در روستای نغل است زیرا کارشناسان احتمال می‌دهند که لاشه هواپیما در این منطقه باشد.

دیروز هواپیمای شرکت آسمان این کشور در مسیر تهران- یاسوج سقوط کرد و همه ۶۶ سرنشین آن کشته شدند.

مطالب مرتبط