پایان نشست‌نامزدان انتخاباتی و انتظار مردم افغانستان

گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که دو تیم انتخاباتی به توافق نهایی دست پیدا کردند.

به گزارش افق به نقل از یک منبع معتبر گفتگوهای دو نامزد انتخاباتی به ثمر نشسته و هر دو روی حکومت وحدت ملی به توافق رسیدند.abdollah_ahmadzai2014

به گفته‌ی این منبع در پایان گفتگوی دوجانبه امروز نامزدان انتخابات قرار بر آن شده است که روز پنجشنبه مراسم تحلیف برگزار گردد.

این در حالی است که دکتر عبدالله عبدالله پیش از گفتگوهای امروز در صفحه فیسبوک خود نوشته‌ی تحت عنوان «حکومت وحدت ملی به زود اعلام می‌شود» آورده است: پس از امروز همه تشويش هاي سياسي تان را كنار گذاشته و براي يك افغانستان متحد ، مترقي، مرفع و مقتدر تلاش كنيد پس از ماه ها جنجال هاي انتخاباتي و رفتن اين روند به دور دوم و افشاي تقلب گسترده توسط يكي از اين تيم شب كه گذشت هر دو تيم به نتايج مثبت براي تشكيل يك حكومت وحدت ملي رسيدند.

اين حكومت كه محصول گفتگو هاي سياسي است و كشور را از رفتن بطرف بحران نجات ميدهد ، مكلف است كه نظام را صدارتي بسازد و كميسيون هاي انتخاباتي را اصلاح و ادارات دولتي را ملي نموده و قواي مسلح را قوي و زمينه حضور تمام كادر هاي مجرب همه اقوام را مساعد نمايد.

وی در این اظهار نظر فیسبوکی گفته است که فقط در مورد سر قومنداني اعلي قواي مسلح ملاحظات وجود داشت كه شايد امروز حل گردد. مردم شريف افغانستان نبايد بيشتر از اين ميان تان فاصله وجود داشته باشد شما يك ملت استيد و همه تان حقوق مساوي در پيشگاه قانون داريد.

این در حالی است که عبدالعلی محمدی، یکی از سخن‌گویان تیم تحول و تداوم در صفحه‌ی فیسبوک خودگفته است  قلمها آماده امضای موافقتنامه تقسیم قدرت است و این خود نشان می‌دهد که آخرین مشکل که دکتر عبدالله از آن یاد کرده است نیز حل شده است.

مطالب مرتبط