کمبود کارمند؛ نظارت از مراکز صحی هرات را دشوار ساخته است

مسئولان در اداره صحت عامه هرات، می‌گویند که به دلیل کمبود کارمند از مراکز صحی، درمانگاه‌های خصوصی و دواخانه‌ها، نمی‌توانند به صورت جدی نظارت کنند.blank

هم اکنون ۶ نفر در بخش بررسی قوانین صحی در ولایت هرات مصروف کار هستند و به نظر می‌رسد که کمبود تشکیلات، نظارت اداره صحت عامه از عملکرد مراکز صحی و دواخانه‌های این ولایت را با مشکل مواجه کرده است.

عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات در گفت‌وگو با خبرگزاری افق، گفت که در سال جاری مالی تلاش خواهند کرد تا بحث کمبود کارمند نظارتی را با وزارت صحت عامه در میان بگذارند.

او تاکید کرد که در صورت رسیدگی شکایتی مبنی بر تخلف ورزی مراکز صحی خصوصی و دواخانه‌های این ولایت، با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد.

در همین حال، کامران علیزایی، رییس شورای ولایتی هرات در صحبت با خبرگزاری افق، از عملکرد شماری از مراکز صحی و داروخانه‌ها در این ولایت ابراز نگرانی می‌کند و بر ضرورت نظارت از این مراکز تاکید دارد.

به‌تازگی فعالیت شش مرکز صحی خصوصی در ولایت هرات به دلیل تخلف ورزی مسدود و یک مرکز دیگر به دادستانی معرفی شده است.

با این همه، بر بنیاد آمار ارایه شده از سوی مسئولان در اداره صحت عامه هرات، هم اکنون ۱۱۸ مرکز دولتی و ۶۵ مرکز خصوصی صحی در این ولایت فعالیت دارند. گزارش‌های وجود دارد که شماری از مراکز خصوصی صحی با معیارهای وزارت صحت عامه هم خوانی ندارند.

مطالب مرتبط