وزارت داخله: راهبرد چهار ساله اصلاحات پولیس آماده شده است

ویس احمد برمک وزیر داخله کشور اعلام کرده است که استراتژی چهارساله‌ی برای اصلاحات در وزارت داخله و صفوف پلیس ملی کشور آماده شده است.blank

آقای برمک امروز در کنفرانس خبری گفته است که این استراتژی در چهارماه گذشته تهیه شده و بر دو محور استوار است. به باور آقای برمک اولین محور انکشاف پلیس است و محور دوم سوق پلیس به وظایف اساسی چون تطبیق قوانین است.

وزیر داخله افزوده که این راهبرد در مشوره با همکاران بین‌المللی، مسوولان پلیس کشور، علما، نهادهای مدنی و نهادهای مدافع حقوق زنان آماده شده است.

برمک در این نشست همچنان گفته است که سیستم مالی وزارت داخله با وزارت مالیه وصل شده و تا یک ماه دیگر سیستم حکومتداری وزارت داخله از کابل به ولایات و ولسوالی‌ها وصل خواهد شد تا اجراآت به صورت بهتر صورت گیرد و با فساد نیز مبارزه شود.

وزیر داخله تصریح کرده که تطبیق برنامه‌های اصلاحی تاکنون باعث شده که درآمد وزارت داخله در سال جاری ۴.۹ میلیارد افغانی افزایش یابد.

برمک در این نشست گفته که جامعه‌ی جهانی توافق کرده تا معاش نیروهای پلیس تا پنج درصد افزایش پیدا کند.

در همین حال عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه افغانستان در این نشست از پلان چهارساله اصلاحات و افزایش معاش نیروهای پلیس استقبال کرده و تأکید کرده است که باید نقش زنان در صفوف نیروهای پلیس افزایش یابد و همچنان معینیتی در وزارت داخله برای رسیدگی به مشکلات زنانی که شامل نیروهای پلیس هستند، ایجاد شود.

استراتژی چهارساله اصلاحات پلیس در ۷۰ صفحه تهیه شده و بر اساس اولویت بندی پلیس، وزارت داخله کشور پلان تطبیقی آن را نیز تدوین کرده است.

این استراتژی درحالی تدوین می‌شود که پیش از این انتقادات تند متوجه وزارت داخله بود و حتی رییس جمهور غنی این وزارت را قلب فساد خوانده بود.

مطالب مرتبط