رییس جمهور غنی: تا دو سال آینده تمام مهاجرین افغانستان از پاکستان بر‌ می‌گردند

رییس جمهور غنی می‌گوید که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در وقت معین آن از اولویت حکومت است و همچنان در نظر داریم، تا دو سال آینده تمام مهاجران افغانستان از پاکستان برگردند.

blankوی امروز در مراسم تجلیل از خروج نیروهای شوروی از افغانستان گفت که مردم برای شفافیت انتخابات همکاری کنند و از همین اکنون کار نظارت بر این انتخابات را آغاز نمایند.

رییس جمهور غنی در ادامه افزود که حکومت وحدت ملی در نظر دارد، تا دو سال آینده تمام مهاجران افغانستان از پاکستان به کشور برگردند و ما در این زمینه آمادگی‌های لازم را در روی دست گرفتیم.

وی همچنان گفت که ریاست جمهوری جای بحث ملی است و باید روی مسایل ملی بحث کنیم، تا راه حل معقول پیدا شود، زیرا افغانستان در انحصار هیچ کسی نیست و آن به ملت تعلق دارد.

رییس جمهور همچنان گفت که مساله بنیادی تشکیل ساختار قدرت را قانون اساسی حل کرده و ارزش‌های این قانون، ارزش‌های جهاد است و ما موظف به تطبیق آن هستیم.

وی خطاب به مخالفانش نیز گفت که اگر قدرت سیاسی برمبنای رای مردم است، باید همه به گونه مشترک برای بهبود وضعیت موجود کار کنیم، تا آروزی چهل ساله مردم که صلح و پیشرفت اقتصادی است، برآورده شود.

رییس جمهور غنی افزود که حکومت در کنفرانس کابل طرح خود را ارائه خواهد کرد، اما کسانیکه صلح نمی‌خواهند، بخاطر منافع و تعلقات به دیگران است.

وی گفت که همه به طور مشترک برای برقراری صلح، استقلال اقتصادی و انرژی تلاش کنیم. همچنان شماری از اشتراک کنندگان دیگر در مراسم امروز به برقراری صلح و ثبات در کشور تأکید کردند.

مطالب مرتبط