رییس اجرایی: تضادها نباید ما را از مسیر مبارزه با تروریزم منحرف کند

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که اختلاف نظر و تضادها، نباید ما از مسیر اصلی که مبارزه با تروریزم است، منحرف کند.

blankوی امروز پنج‌شنبه، ۲۶ دلو در نشست بین‌المللی مبارزه با افراطیت در کابل گفت که اگر در یک صف واحد قرار گیریم و صف اعتدال را منسجم‌تر کنیم، اقلیت کوچک افراطیت در کشور شکست خواهد خورد.

رییس اجرایی افزود که همه مردم افغانستان در صف مبارزه با تروریزم قرار گیرد و از این صف نباید تقسیم نشوند، زیرا با خارج شدن از آن مشکلات موجود در کشور به آسانی حل نخواهد شد.

آقای عبدالله در ادامه گفت که بعضی از مشکلات حتا افراطیت از بی‌عدالتی بوجود می‌آید، بنابراین نیاز است تا ما روحیه و فرهنگ هم‌پذیری را در کشور تقویت کنیم.

رییس اجرایی افزود که در اوضاع فعلی کشور یک طرف به‌ ناحق به‌نام طالبان و داعش مردم را به قتل می‌رسانند، باید همه تلاش کنیم، تا به این کشتارها پایان داده شود.

وی همچنان ابراز امیدواری کرد که نشست بین‌المللی مبارزه با افراطیت، برای ثبات افغانستان موثر واقع شود و در نتیجه‌ی بحث و رایزنی‌ها، فرهنگ اعتدال نهادینه شود.

رییس اجرایی گفت که انتقادها، تضادها و اختلاف نظرها وجود دارد، اما آن نباید ما را از مسیر اصلی که نجات افغانستان، صلح عادلانه و حاکمیت قانون است، منحرف کند.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت که آزادی بیان از دست‌آوردهای مهم ماست، اما اگر زیر سایه آن افراط صورت بگیرد و به حریم شخصی افراد تجاوز شود، تبعات زیان باری درپی خواهد داشت.

مطالب مرتبط