رییس جمهور غنی: با غاصبین زمین برخورد قاطع خواهد شد

رییس جمهور غنی، ضمن تأکید بر پایان غصب زمین می‌گوید که با غاصبین زمین در کشور به صورت قاطع برخورد خواهد شد.

blankوی امروز در مراسم افتتاح برنامه انکشاف نظام زمین‌داری در افغانستان گفت: «منابع افغانستان برای همۀ ماست، نه برای یک اقلیت کوچک، دزدها و غاصبین و در این راستا هر نوع مقاومت را می شکنانیم».

رییس جمهور غنی افزود، بیت‌المال ملکیت شخصی شده نمی‌تواند، دزدی و چپاول باید خاتمه یابد، بنابراین ما برای تطبیق برنامه‌های سرتاسر اراضی افغانستان، عزم قاطع داریم و این برنامه با موفقیت عملی شدنی است.

وی با اشاره به اینکه باید از املاک دولتی استفاده اعظمی شود، گفت که همه زمین‌های دولتی ملکیت شهروندان است، به وزارت یا کدام نهاد دولتی دیگر مربوط نمی‌شود.

به گفته غنی، یک دیدگاه واضح که هر وجب کشور از نگاه ملکیت عامه، خصوصی و دولتی به صورت منظم واضح شود؛ نیاز است و این اساس زندگی آینده ما را تشکیل می‌دهد.

رییس جمهور غنی گفت که برای تطبیق برنامه‌های سرتاسر اراضی افغانستان عزم قاطع دارد و این برنامه با موفقیت در حال عملی شدن است. به گفته او، بین سرمایه پنهان و آشکار تفکیک قایل شویم و سرمایه‌گذاری هر فرد افغان باید مصئون باشد.

رییس جمهور غنی افزود که معیار موفقیت تغییر در زندگی مردم است، مردم ما از هیچ نوع قربانی در کشور خود دریغ نکرده اند، اما دولت‌ها در فراهم کردن مالکیت مصئون برای مردم، ناکام بوده‌اند.

مطالب مرتبط