نامه طالبان به کنگره آمریکا: آماده گفت‌وگو هستیم

گروه طالبان طی نامه‌ی سرگشاده، خواهان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شده و گفته است که استفاده از زور وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند و این گروه آماده گفت‌وگو است.

blankطالبان در این نامه از مردم و کنگره آمریکا خواسته است که به دولت این کشور فشار بیاورند، تا به «اشغال» افغانستان پایان دهد و ادامه جنگ وضعیت را وخیم‎تر خواهد کرد.

این گروه در عین حال تأکید کرده که هنوز فرصت باقی است و آنان برای حل مشکلات موجود در افغانستان، از راه سیاست سالم و گفت‌وگو آمادگی دارند.

این نامه طالبان از سوی قاری یوسف احمدی، یکی از سخنگویان طالبان درحالی منتشر می‌شود که حملات هوایی نیروهای آمریکایی علیه این گروه در افغانستان افزایش یافته است.

در پی حملات اخیر طالبان در کابل که بیش از ۱۵۰ کشته و صدها زخمی برجای گذاشت، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفت که با این گروه مذاکره نمی‌کند و حملات هوایی علیه آنان افزایش خواهد یافت.

با این حال، طالبان در نامه خود گفته است که حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان و ادامه جنگ در این کشور، امنیت و ثبات جهان را با خطر مواجه خواهد کرد.

این گروه تأکید کرده که جورج بوش، رییس جمهور سابق آمریکا بخاطر از بین بردن تروریزم، محو مواد مخدر و حاکمیت قانون به افغانستان نیرو اعزام کرد و با گذشت ۱۷ سال هیچ یکی از آنها برآورده نشده است.

مطالب مرتبط