جایزه موسیقی پولار ۲۰۱۸ سویدن به انستیتوت موسیقی افغانستان رسید

انستیتوت موسیقی افغانستان که در راستای توانمند سازی دختران کشور تلاش کرده است توانست جایزه موسیقی پولار ۲۰۱۸ سویدن را از آن خود کند

blank

به گزارش افق به نقل از دویچه وله، گروهی از دختران افغان که موسیقی افغانی و غربی را  کار می‌کنند این آرکستر به عنوان نخستین گروه دختران افغان برعلاوه دیگر صحنه‌های جهانی، در مجمع اقتصادی جهان در شهر داووس سویس پارچه های موسیقی را اجرا کرد.

احمد سرمت، رئیس انستیتوت موسیقی کشورگفته است از اعلام این خبر بسیار خرسند و خوشحال شده است.

ماری لیدین، مسئول مدیریت این جایزه در بیانیه ای گفته است: «ما باور داریم که دو برنده جایزه ما از دو جهان متضاد، نمونه های بارزی از جایزه موسیقی پولار اند. این جای افتخار است که فعالیت سازمان موسیقی و موسیقی دانان در زندگی مردم تغییر رونما کرده است».

جایزه موسیقی پولار بالاترین جایزه موسیقی سویدن و از معتبرترین جوایز موسیقی در اروپاست که سالانه به یک هنرمند کلاسیک و یک هنرمند یا باند پاپ اهدا می‌شود.

لیدین همچنان افزود که احمد سرمست و این انستیتوت موسیقی تلاش کرده است که “لذت موسیقی را در زندگی کودکان دوباره احیا کنند”.

موسیقی افغانستان در سال‌های اخیر  رشد قابل توجهی کرده است و در محافل مختلف بین المللی موسیقدانان کشور به عنوان نمایندگان افغانستان حضور می‌یابد.

جایزه موسیقی پولار سال ۱۹۸۹ به ابتکار استیگ آندرسون، رهبر گروه موسیقی پاپ «آبا» تأسیس شد. از میان نامزدها تنها دو کاندیدا می توانند به این جایزه مهم در هر سال دست یابند.

 

مطالب مرتبط