با این ماده غذایی مفید از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف کچالو می‌تواند سبب جلوگیری از بروز حمله قلبی و زوال عقل در افراد شود.

blank

کچالو یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی است و از آن در تهیه انواع خوراک‌ها و حتی تنقلاتی همچون چیپس و کچالوی سرخ کرده نیز استفاده می‌شود که البته برای سلامت بدن مضر هستند.

کارشناسان موسسه جیمز هاتون در اسکاتلند در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند کچالو دارای خواص درمانی منحصر به فردی برای سلامت بدن است و با قرار گرفتن در رژیم غذایی سالمندان آن‌ها از ابتلا به بیماری‌ها ایمن می‌مانند.

به گفته کارشناسان، کچالو منبع بسیار خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، چون بتاکارتنوئید، پلی فنل، فیبر، ویتامین C، ویتامین B۶ و ویتامین B۹ است و می‌تواند مانند یک مکمل درمانی نیاز تغذیه‌ای افراد را برطرف کند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در کنار مصرف مواد غذایی پروتئینی، کچالو را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند تا اثر‌های منحصربه فرد آن را بر سلامت خود شاهد باشند

استفاده کچالو برای تهیه چیپس و کچالوی سرخ کرده خواص درمانی  مفید این ماده غذایی را از بین می‌برد و سبب چاقی، افزایش قند و چربی خون می‌شود؛ به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد کچالو را به شکل پخته یا کبابی مصرف کنند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را دریافت کنند.

برای طعم دار کردن کچالو می‌توانید از ادویه‌ها و سبزیجات معطر استفاده کنید و به این ترتیب از طعم خوش کچالولذت ببرید.

محققان برای افزایش بهره از مواد مغذی موجود در کچالو به افراد توصیه می‌کنند پس از شست و شوی کامل کچالو، در زمان پختن یا کبابی کردن از پوست آن هم استفاده کنند، زیرا حاوی مواد معدنی بسیار مفید برای بدن است

با توجه به افزایش بی سابقه ابتلا به بیماری آلزایمر در سال‌های اخیر کارشناسان توصیه می‌کنند افراد راهکار‌های جلوگیری از ابتلا به دمانس را بیاموزند تا در دوران سالمندی به این بیماری مبتلا نشوند.

مصرف کچالو به کبابی، پخته یا تنوری می‌تواند یک وعده غذایی مفید برای افراد باشد و به سلامت نورون‌های مغزی کمک کند.

 

مطالب مرتبط