آمریکا و بریتانیا در تلاش درج پاکستان در فهرست کشورهای تمویل کننده تروریزم

وزارت مالیه پاکستان اعلام کرد که آمریکا از چندی بدین‌سو تلاش دارد، تا این کشور را در فهرست جهانی کشورهای تمویل کننده تروریزم قرار دهد.

blankمفتاح اسماعیل، وزیر مالیه پاکستان به رویترز گفته است که آمریکا و بریتانیا در این زمینه به توافق رسیده‌اند، اکنون تلاش دارند، تا آلمان و فرانسه نیز در آن سهم بگیرند.

به گفته او، آمریکا و بریتانیا از چندین هفته به این طرف روی طرح مذکور کار می‌کنند، اما ما تلاش داریم تا از این اقدام جلوگیری شود.

با این حال، اگر پاکستان در فهرست جهانی کشورهای تمویل کننده تروریزم قرار گیرد، به اقتصاد این کشور زیان جدی وارد خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که بارها نگرانی خود را در مورد کمبود اقدمات عملی پاکستان در راستای مبارزه با پولشویی مطرح کرده است.

همچنان هیدر ناورت، سخنگوی این وزارت گفته است که واشنگتن نگرانی دیرینه خود را در مورد سیستم مالی مبارزه با دهشت افگنی ابراز داشته است.

با این حال، قرار است که هفته آینده نشست اعضای سازمان ضد پولشویی در فرانسه برگزار شود، احتمال این وجود دارد که پاکستان در فهرست آن قرار گیرد.

سازمان مبارزه با پولشویی پیشتر به پاکستان هشدار داده بود که اگر از تمویل گروه‌های تروریستی خودداری نکند، در فهرست سیاه این سازمان قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط