«زاول» و «کوه‌روز» به جمع ولسوالی‌های هرات افزوده شدند

از چهار ولسوالی جدید التاسیس در ولایت هرات، امروز ولسوالی‌های زاول و کوه زور کار افتتاح شد.

blank
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات در گفتگو با خبرگزاری افق، گفت که حکمت الله حکمت، به عنوان ولسوال کوه زور و محمد سعید سروری، به عنوان ولسوال زاول امروز معرفی شدند.
در مراسم افتتاح این دو ولسوالی، محی الدین نوری، معاون مقام ولایت، محمد ایوب انصاری فرمانده پلیس هرات و شماری از متنفذان قومی شرکت داشتند.
پیشتر بر اساس فرمان ریاست جمهوری، ولسوالی شیندند هرات به ولسوالی‌های شیندند، زیر کوه، پشت کوه، زاول و کوه زور تقسیم شده بود.
محی الدین نوری، معاون مقام ولایت هرات ابراز خرسندی کرده است که با افتتاح این دو ولسوالی، وضعیت امنیتی و اجتماعی در این دو ولسوالی نسبت به گذشته بهبود پیدا کند.
در این میان، محمد ایوب انصاری، فرمانده پلیس هرات نیز تعهد سپرده است که در راستای تامین امنیت در ولسوالی‌های زاول و کوه زور از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
امیدواری‌ها درمیان مقام‌های محلی هرات بر این است که با تقسیم شیندند به پنج ولسوالی، وضعیت امنیتی این ولسوالی ناامن بهبود پیدا کند.
ولسوالی شیندند به کانون شورشگری طالبان مسلح در هرات مبدل شده است. هم اکنون طالبان مسلح در این ولسوالی حضور گسترده و فعال دارند و هرازگاهی دست به تحرکاتی علیه نیروهای دولتی می زننند.

مطالب مرتبط