املاک شهرداری هرات به قنسولگری  هند به اجاره داده می‌شود

براساس فیصله نهایی والی و رواسای دوایر دولتی هرات یک جایگاه که مربوط به شهرداری این ولایت است به مدت 20 سال به کنسولگری هند اجاره داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری افق به نقل ازاعلامیه مقام ولایت هرات ، در جلسه اداری رواسایی ارگان های دولتی هرات  فیصله گردید تا هوتل پارک که مربوط جایدادهای اداره شهرداری هرات است ، برای 13920626000024_PhotoLمدت 20 سال ، به سرکنسولگری هندوستان مقیم این ولایت  به کرایه داده شود.

کنسولگری هند هم اکنون درجایگاه شخصی یک شهروند هرات  درموقعیتی قرار دارد که بارها مورد تهدید قرار داشته ومسدود بودن جاده منتهی به این کنسولگری مشکلات جدی  را به باشندگان ان منطقه بمیان آورده است

با انکه بارها باشندگان این ناحیه ازدولت محلی خواستند که این کنسولگری را به مکان دیگری انتقال دهند ولی توجه به خواست مردم نشد

سه ماه قبل حمله مهاجمان مسلح برساختمان کنسولگری هند ودرگیری 9 ساعته خساراتی هنگفت مالی برجای گذشت.

کنسولگری کشورهای هند، پاکستان و ایران در مرکز هرات با فاصله 500 متری از یکدیگر قرار دارند و تنها مالکیت ساختمان کنسولگری ایران در هرات از آن ایران است و 2 ساختمان دیگر اجاره‌ای هستند. اکنون اجاره سالانه ساختمان‌های کنسولگری‌های پاکستان و هند با قیمت‌های بالایی تمدید می‌شوند.

درصورت انتقال موقعیت کنسولگری هند به مکان دیگر  مشکلات مردم این منطقه برطرف  خواهد شد.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط