روسیه: هلیکوپترهای ناشناس داعش را در شمال افغانستان پشتیبانی می‌کند

الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در کابل با ابراز نگرانی از فعالیت داعش در افغانستان، گفته است که هلیکوپترهای ناشناس گروه داعش را در شمال این کشور پشتیبانی می‌کند.

blankوی افزوده که هرچند در این باره بارها از کشورهای غربی اطلاعات خواسته شده، اما آنها هنوز از ارائه آن خودداری کرده است.

سفیر روسیه در کابل گفته است که حکومت افغانستان نیز از ارائه اطلاعات در باره چگونگی انتقال داعش به شمال این کشور، خودداری کرده است.

به گفته او، به احتمال زیاد هلیکوپترهای ناشناس به گروه داعش در شمال افغانستان تجهیزات نظامی انتقال می‌دهند. خبرگزاری تاس گزارش داده که روسیه این موضوع را با نمایندگی سازمان ملل در کابل شریک کرده است.

این درحالی است که پیشتر ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین در افغانستان گفت که آمریکا و ناتو در انتقال جنگجویان داعش از عراق و سوریه به افغانستان دست دارند.

به گفته مقامات روسی، درپی شکست داعش در عراق و سوریه، مسکو شاهد افزایش چشمگیری جنگجویان این گروه در افغانستان به ویژه مناطق شمالی این کشور بوده است.

در همین حال، مانتیتسکی گفته است که کشورش انتظار دارد، تا کسانیکه از دهشت افگنان حمایت می‌کنند، افشا شوند و نباید چنین حقایقی پنهان بماند.

آمریکا و دولت افغانستان هنوز در این باره واکنش نشان نداده است، اما قبل از این مقام‌های واشنگتن گفته بودند که داعش دشمن آمریکا است و آنان در نبرد با این گروه قرار دارند.

مطالب مرتبط