توزیع دیپلوم به فارغان دانشگاه‌های خصوصی آغاز شد

نجیب الله خواجه عمری، وزیر تحصیلات عالی می‌گوید که برای نخستین توزیع دیپلوم به فارغان دانشگاه‌های خصوصی امروز یکشنبه، ۲۲ دلو آغاز شده است.

blankوی با اشاره به اینکه توزیع این دیپلوم‌ها فاصله بین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی را کاهش خواهد داد، گفت که این اقدام در زمینه تحصیلات عالی کشور امید بخش است.

آقای عمری در ادامه افزود که وزارت تحصیلات عالی در قبال دانشگاه‌های خصوصی همانند دولتی مسئولیت دارد.

به گفته او، هم اکنون ۱۷۶ هزار دانشجو در ۴۳۱ دانشکده و ۹۹۰ دیپارتمنت در دانشگاه‌های خصوصی مصرف تحصیل هستند و ما نسبت به گذشته در شیوه نظارت و ارزیابی آنها، مسئولانه‌تر عمل خواهیم کرد.

عدم توزیع دیپلوم برای فارغان دانشگاه‌های خصوصی قبل از این، اعتراض‌های زیادی را به دنبال داشت. اتحادیه دانشگاه‌های خصوصی، وزارت تحصیلات عالی را در این زمینه به بی‌کفایتی متهم کرده بود.

اما شماری از آگاهان، عدم کیفیت در دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی را از نگرانی‌های جدی عنوان می‌کنند. با این حال، آقای عمری گفت که در این زمینه نیز توجه جدی صورت می‌گیرد.

وی افزود که کیفیت نظام تحصیلی، رعایت شفافیت و حسابدهی از معیارهای نظارتی وزارت تحصیلات عالی در مورد تضمین کیفیت دانشگاهای خصوصی است.

از سویی هم، امیر محمد کامه وال، رییس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی در مراسم امروز گفت، به دانشگاه‌های که اسنادشان تکمیل نیست، دیپلوم توزیع نخواهد شد.

وی افزود که توزیع دیپلوم دانشگاه‌های خصوصی کاردان، خاتم النبین، رنا، سلام، کاروان، مشعل در کابل و همچنان  سه دانشگاه خصوصی دیگر در بغلان، طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

کامه وال در ادامه گفت که شماری از دانشگاه‌های خصوصی از نظام اقتصادی بازار آزاد سوء استفاده می‌کنند و این دانشگاه‌ها از لحاظ کیفیت معیاری نیست، باید از آنان نظارت جدی شود.

مطالب مرتبط