افغانستان از لحاظ شفافیت بودجه مقام دوم را در منطقه کسب کرد

مسئولان در اداره عالی تفتیش کشور اعلام کردند که افغانستان از لحاظ شفافیت بودجه، مقام دوم را در بین کشورهای منطقه کسب کرده است.

blankمهدی حسینی، معاون اداره عالی تفتیش به خبرگزاری افق گفت که افغانستان در بین کشورهای منطقه از لحاظ شفافیت بودجه، توانست با اخذ ۴۹ نمره از ۱۰۰، در جایگاه دوم قرار گیرد.

وی افزود که افغانستان در بین کشورهای جنوب آسیا به این مقام دست یافت و متوسط نمره جهانی در شفافیت بودجه، ۴۲ است. آقای حسینی گفت که به همین منظور کنفرانسی امروز با تلاش دیده‌بان شفافیت افغانستان دایر شده است.

در این کنفرانس نتیجه شفافیت بودجه‌ای افغانستان توسط نمایندگان وزارت مالیه، کمیسیون مالی و بودجه ولسی جرگه، اداره عالی تفتیش و دیدبان شفافیت نشر شده است.

آقای حسینی گفت که یکی از شاخص‌های ارزیابی شفافیت بودجه‌ای، نظارت و تفتیش از تطبیق بودجه ملی است که دو نهاد شورای ملی و اداره عالی تفتیش در آن دخیل اند.

به گفته او، اداره عالی تفتیش توانست با توجه به فعالیت‌های معیاری و مسلکی، یکی از بیشترین نمرات را به خود اختصاص دهد و در بین کشورهای منطقه در جایگاه دوم قرار گیرد.

پیش از این، سازمان مشارکت بین‌المللى بودجه در گزارشی خود اعلام کرد که در بودجه سال ۲۰۱۷، نیپال از لحاظ شفافیت مقام نخست و افغانستان مقام دوم را کسب کرده است. افغانستان در سال ۲۰۰۸ از ۱۰۰ نمره، ۴۹ نمره را به‌دست آورده بود.

مطالب مرتبط