وزیر امورخارجه هند امروز وارد کابل شد و گفت رییس جمهور آینده افغانستان هرکه باشد دهلی با او همکاری خواهد کرد.

به گزارش افق خانم ‘سوشما سوراج ‘ با توجه به اهمیت استراتژیک افغانستان برای هند، دراین سفر یک روزه به دیدار ‘حامد کرزی ‘ رییس جمهور فعلی رفت تا درباره مسایل مهم دوجانبه و منطقه ای که احتمالا شامل ارتقای روابط نظامی و کمک امنیتی هندوستان نیز می شود، گفت وگو کند.

وزیر خارجه هند
وزیر خارجه هند

وزیر خارجه هند در راس هیاتی برای افتتاح سفارت جدید هند در کابل  و نصب بزرگتررین پرچم افغانستان در تپه وزیر اکبر خان که توسط این کشور درست شده است به کابل امده است

وزیر امور خارجه هند امروز چهارشنبه در سفر به کابل طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست دولت جدید هند نسبت به کابل متفاوت است؟ گفت: چنین موضعی اصلا مطرح نیست و هند به بازسازی افغانستان کمک می کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه دولت هند نسبت به هیچیک از نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان تمایل بیشتری نسبت به دیگری ندارد، تصریح کرد: هند همکاری خود را با رییس جمهور آینده افغانستان ادامه می دهد.

خانم سوراج با اشاره به اینکه مردم هند در افغانستان کار می کنند و جان خود را به خطر می اندازند، گفت: ما روابط طولانی با افغانستان داریم و هیچ کوتاهی در این روابط بوجود نخواهد آمد.

خانم ‘سوجاتا سینگ ‘ قائم مقام وزارت امور خارجه هند  نیزاعلام کرد کشورش به همکاری در بازسازی افغانستان ادامه می دهد و برنامه ای برای خروج از این کشور ندارد.

وی در تشریح راهبرد کشورش با اشاره به اینکه دهلی اعتقاد راسخ دارد که ثبات و قدرت افغانستان به سود منافع ملی هندوستان است، تاکید کرد: هند مایل است که شاهد تبدیل افغانستان به کشوری قدرتمند و باثبات باشد.

این مقام ارشد هندی ابراز اطمینان کرد و گفت: دهلی نو به افغانستانی دمکراتیک و آرام کمک می کند و همیشه برای کمک به بازسازی این کشور آمادگی داریم .

مطالب مرتبط