تیم اصلاحات و همگرایی: ما نتایج انتخابات را نمی‌پذیریم

تیم اصلاحات و همگرایی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که آن‌ها نتیجه‌ی انتخابات را نخواهند پذیرفت.

به گزارش افق، دکتر عبدالله پس از شکست نشست‌ سیاسی دو تیم انتخاباتی امروز با تشکیل جلسه در ستاد مرکزی این تیم اعلام کرد که ریاست جمهوری هیچ شخصی را در افغانستان نخواهد10155360_605438116199069_2913495992403969363_n پذیرفت.

آقای عبدالله که در میان هوادارانش و خبرنگاران صحبت می کرد گفت: ̎نتیجه انتخابات برخاسته از تقلب و آرای ناپاک است و این نتیجه را نمی پذیریم.̎

عبدالله تاکید کرد که تشکیل حکومت وحدت ملی یک ضرورت است اما به گفته او مذاکرات برای تشکیل این حکومت نتیجه ای نداشته است.

او نامزد رقیبش را به تقلب و خیانت به حق مردم افغانستان متهم کرد و گفت که در این مدت با یک ̎تقلب کار̎ نشسته و مذاکره کرده است.

عبدالله اعلام کرد که حتی یک روز حکومت برخاسته از تقلب را تحمل نمی کنند.

قرار است که نتایج نهایی انتخابات به زودی اعلام شود در همین حال، یک منبع معتبر به خبرگزاری بخدی گفته است که کمیسیون اعلام نتیجه انتخابات را تا پس از برگزاری سالروز ترور احمد شاه مسعود که قرار است فردا (سه شنبه) برگزار شود، به تعویق انداخته است.

این منبع که نخواسته است نامش درخبر ذکر شود همچنان گفته است که کمیسیون برای جلوگیری از شورش های احتمالی هواداران تیم اصلاحات و همگرایی، قرار است نتیجه نهایی را پس از این مناسبت اعلام کند.

وی تاکید کرده است که عبدالله عبدالله طی چند نشست با اشرف غنی احمدزی، از او خواسته است که صلاحیت های ریاست اجرایی که قرار است به نامزد بازنده سپرده شود افزایش یابد.

به اساس گفته های این منبع، سپردن ریاست شورای امنیت ملی و مشاوریت این شورا در زیر مجموعه ریاست اجرایی از خواسته ای تازه عبدالله عبدالله است.

ستاد اشرف غنی احمدزی تا هنوز در این مورد چیزی نگفته اما به گفته منبع این درخواست از سوی آقای احمدزی رد شده است.

راه طولانی و خسته کننده

عبدالله عبدالله امروز گفت که از شروع دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه طولانی و خسته کننده ای را پیموده است.

او می گوید که وضعیت امنیتی کشور متزلزل است و اقتصاد مردم هر روز خراب تر می شود.

این نامزد معترض به حمله گروهی طالبان به ولایت غزنی اشاره کرد و همچنان گفت که از کسبه کار تا تاجر ملی کشور همه روزه متضرر می شوند.

او می گوید که همه ای این نابسانی ها از سوی تیم رقیبش صورت گرفته و گفت: ̎ما این جفا را به حق مردم نکردیم، در اثر تقلب این جفا در حق شما صورت گرفته است.̎

عبدالله عبدالله کماکان در مورد مذاکرات چند ماه اخیر، نتایج مذاکرات، چگونگی روند تفتیش و ابطال آرا صحبت کرد و گفت که پروسه بررسی و ابطال آرا از نخست مشکل داشته است.

او می گوید که کمیسیون علاقه ای به افشای تقلب ندارد، پروسه تفتیش آرا یک پروسه واقعی نبوده، به آرای مشکوک و تقلبی رسیدگی نشده و اعتراض های تیم اصلاحات و همگرایی نیز در نظر گرفته نشده است.

او به شکل نمونه به برگه های رای دهی یک ولسوالی که شامل ۶۰تا ۷۰محل رای دهی بوده اشاره کرد که از سوی یک نفر، خانه پری و امضا شده و به گفته عبدالله، کمیسیون انتخابات و ناظران جامعه جهانی در این مورد سکوت کرده اند.

فراخوان به آرامش

قرار است فردا مراسم سالروز ترور احمد شاه مسعود در کابل و دیگر ولایات برگزار شود، عبداالله عبدالله از تمامی هوادارن تیمش خواست که در این روز آرامش خود را حفظ کنند.

او از هواداران خود خواست که موضوع گرامیداشت از ̎شهدای̎ افغانستان را با مسله سیاسی مخلوط نکنند و بگذارند که این مناسبت ها برای سالیان سال در افغانستان گرامی داشته شود.

عبدلله به مردم اطمینان داد که به حق شان می رسند و گفت که او از حق مردم افغانستان در برابر کسانیکه تقلب کردند، نمی گذرد.

او خطاب به هواداران خود گفت که تن به معامله ̎ذلیلانه̎ نخواهد داد.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط