دختران روباتیک کشور برنده جایزه «کنراد» شدند

رویا محبوب، حمایت کننده دختران روباتیک در صفحه‌ی توئیترش نوشته است که دختران روباتیک کشور این جایزه را در چهارمین «جشنواره‌ فیلم علمی سالانه » به دست آورده‌اند.blank

قابل ذکر است که در ماه جدی سال روان نیز، دختران روباتیک برنده جایزه «اجازه رویا کردن» در فیستوال فیلم سانیس، در شهر سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیا آمریکا شدند. در این فیستوال محققین ساینس و فزیک از کشور امریکا شرکت کرده بودند.

پیشتر نیز دختران روباتیک کشور برای اشتراک در نشست هوش مصنوعی عازم کشور هالند شده بودند.

این در حالی است که دختران روباتیک کشور در مسابقات روباتیک آمریکا موفق به کسب مدال نقره شجاعت شده بودند و کسب این مدال با استقبال شهروندان کشور مواجه شد.

دختران روباتیک کشور که از یک تیم شش نفره تشکیل شده است در یک سال اخیر مدال‌های پر افتخاری را از کشورهای مختلف به خانه آورده اند.

حضور دختران روباتیک کشور در برنامه و جشنواره های مختلف جهانی چهره دیگری از توانایی دختران افغانستان را به نمایش گذاشتند.

جامعه علمی کشور بارها از عدم حمایت دولت از استعدادهای جوان انتقاد کرده‌اند علیرغم آن، رشد و کسب مقام‌های علمی توسط جوانان افغانستان در سطح جهانی توانسته است نام افغانستان را در میان کشورهای قرار دهد که از لحاظ علمی و ترقی در جایگاهی مناسبی قرار دارند.

در یک سال اخیر این چندمین مدالی است که دختران رویاتیک کشور بدست می‌آوردند و بنام افغانستان ثبت می‌کنند.blank

رودابه نوری، فاطمه قادریان، سمیه فاروقی، کوثر روشن، لیدا عزیزی و یاسمن یاسین‌زاده، اعضای تیم روباتیک کشور را تشکیل می‌دهند .

مطالب مرتبط