مسابقات جام صلح و وحدت ملی به منظور تقدیر از عملکرد‌های نیروهای امنیتی در کابل برگزار شد

مسابقات ورزشی ای تحت عنوان جام صلح و وحدت ملی از سوی فدراسیون نیوفول کانتکت  افغانستان در کابل برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری افق، عصر امروز (شنبه 15 سنبله) مسابقات جام صلح و دوستی  با حضور مقام‌های عالی رتبه‌ی دولتی، افراد و اشخاص سیاسی، نظامی از وزرات خانه‌های مختلفی چون وزارت داخله، وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی در کابل به پایان رسید و برندگان این دوره مسابقات معرفی شدند.10668278_842231095810524_1795553015_n

اختتامیه این مسابقات بعد از تلاوقت قران شریف و اجرای سرود ملی با سخرانی کوتاهی از شیهان امیر حسین حیدری رییس و بنیان گزار فدراسیون نیوفول کانتکت افغانستان آغاز شد، وی ضمن پرداختن به نقش مثبت ورزش در میان جوانان به مهمانان خوش امده گفتند.

خانم حبیبه سرابی والی اسبق بامیان نیز در این جمع حضور داشته و به جایگاه فراخوانده شد. وی در صحبت‌های خود نقش ورزش را در صحبت و سلامتی شهروندان کشور پررنگ دانسته و بانوان را نیز به ورزش تشویق کرد.

و همچنان از نیروهای امنیتی یاد کرده گفت که آنان به قیمت جان خود از ما دفاع می‌کند و برماست که قدر آنان را دانسته و اگر کاری دیگری از ما ساخته نیست حد اقل باید با گرامیداشت های این چنینی از آنان تقدیر کنیم.

عباس ابراهیم زاده وکیل مردم بلخ و تمویل کننده این برنامه نیز در جایگاه سخرانان قرار گرفته ضمن تقدیر از عملکرد پولیس، اردوی ملی و امنیت ملی از کانداهای ریاست جمهوری سخت انتقاد کرد.

وی بیان داشت که افغانستان بیش از سی ملیون نفوس دارد و 3 نفر تمام این 30 ملیون را به خاطر منافع شخصی شان به گروگان گرفته است و جامعه را به سوی یک فلج کامل پیش می‌برند.

وی سپس به اهمیت ورزش در کشور پرداخته گفت که هرکس هرچقدر توان دارد سعی کند در نهادینه سازی فرهنگ ورزش تلاش و کوشش کنند این فرهنگ نیک را در بین جوانان جا اندازد تا مانع ان از آلوده شدن به چیزهای دیگر از جمله اعتیاد شود.

در روز اختتامیه این جام که نمایندگانی ازولایات دیگر نیز حضور داشت به ترتیب کابل اول، هرات دوم و غزنی به مقام سوم رسید.

این مسابقات از دو روز پیش شروع شده بود که اختتامیه آن امروز از ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر برگزار شد و در پایان به برندگان این جام مدل و جوایز اهدا گردید.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط