بیش از هشتاد درصد ساحات شهر مزارشریف برق 24 ساعته دارد

مردم مزارشریف می‌گویند که با بهتر شدن برق رسانی مشکلات‌شان کم شده و سهولت‌های بیشتری در زندگی شان رونما گردیده است.

انجنیر محمد ناصر رییس بلخ برشنا می‌گوید که تلاش شبانه روزی مسوولان و منسوبین بلخ برشنا برای عرضه‌ی خدمات بهتر به شهروندان سبب گردیده تا مشکلات توزیع برق در شهر مزار شریف روزn00082561-b به‌روز رو به کاهش رود. وی می‌گوید که در اکثریت ساحات مشترکین از برق 24 ساعته استفاده می‌نمایند و پرچوی‌ها به صفر تقرب یافته است. وی می‌افزاید تلاش‌ها برای تمدید لین و وصل ساختن ساحات باقی مانده به برق جدید جریان دارد.

انجنیر محمد ناصر به خبرنگار «افق» گفت: «مشکل که 2 سال پیشتر درعرضه‌ی برق داشتیم عملاً در ساحات شهر می‌بینید مشکلات را الحمدلله لحظه به لحظه رفع کردیم فعلا بسیار وضعیت ما از نگاه توزیع برق خوب است، مشکل خاصی نداریم اکثر نقاط ما برق 24 ساعته است، به‌خصوص لین 20 کیلو وات مان یکی به تعقیب دیگری تمدید شده روان است».

محمد حسن یکی از کسبه کاران در مزار شریف که دکان رنگ فروشی دارد عملکرد و فعالیت مسوولان را سبب رفع مشکل توزیع برق در محل کار و زندگی خود می‌داند، وی بدین باور است که خوب عرضه شدن خدمات برق بالای زندگی تمام مردم تاثیر مثبت خود را دارد و حتی بالای فروشات وی که رنگ تولیدی داخلی را به فروش می‌رساند تاثیر خواهد داشت.

محمد ابراهیم یکی از باشندگان ولایت بلخ بدین باور است که حکومت داری خوب در ولایت بلخ سبب تامین امنیت هرچه بهتر در این ولایت و در نتیجه بهتر شدن عرضه‌ی خدمات شهری گردیده است. وی می‌افزاید که تداوم امنیت در این ولایت سبب گسترش بازسازی و ترقی و در نتیجه بیشتر شدن سهولت‌ها برای مردم گردیده است.

در سال‌های اخیر عرضه‌ی خدمات برق رسانی در مزار شریف بدلیل کهنه بودن سیستم و افزایش غیر مترقبه‌ی نفوس شهر با مشکلات زیادی همراه بود که سبب بیشتر شدن پرچوی‌ها و یا هم پایین بودن ولتاژ برق در بسیاری از ساحات گردیده بود ولی اکنون بخش عمده‌ای از این مشکل رفع گردیده است.

به گفته‌ی مسوولان در حال حاضر نزدیک به 80  فیصد مشترکین از سیستم جدید برق 24 ساعته استفاده می‌کنند و تلاش برای شامل ساختن ساحات باقی مانده نیز ادامه دارد. علاوه از آن در ساحات باقی مانده نیز پرچوی‌ها از بین رفته و یا به یک ساعت در روز کاهش یافته است.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط