علم بردار ستر درستیز افغانستان در اولین فرصت حضور درلندن در خواست پناهندگی کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که با ورود هیئت افغانستان به فرودگاه لندن يك عضو اين هيت بنام جگرن عنايت الله بارك كه علم بردار ستردرستيز بود خود را به پولیس بریتانیا تحویل داده و در خواست پناهندگي کرده است.

این هیئت متشکل از مقام های وزارت دفاع ملی به ریاست بسم الله محمدی، وزیر دفاع ملی کشور برای شرکت در نشست سران ناتو در ولز بریتانیا روز گذشته عازم این کشور شد.defence_ministry_logo

یک منبع آگاه در سفارت افغانستان در لندن به خبرگزاری افق گفت که صبح هنگام، زمانی که هیات افغانی به فرودگاه بین المللی شهر لندن پایتخت بریتانیا رسید، عنایت الله بارک از جمع این هیئت جدا شده و فرار کرده است.

آقای بارک مسئولیت به دست گرفتن علم ستر درستیز وزارت دفاع ملی کشور را هنگام ورود به نشست به عهده داشت.

در همین حال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی در گفتگو با خبرگزاری بخدی از فرار عنایت الله بارک از جمع هیئت اظهار بی خبری کرد.

آقای عظیمی گفت که وزارت دفاع ملی از چنین رویدادی اطلاعی ندارد و در پایان نشست ولز جزئیات مشخص را با رسانه ها شریک خواهد کرد.

این در حالی است که نشست سران ناتو امروز پنج‌شنبه (۴سپتامبر) در شهر ولز بریتانیا آغاز شده و برای دو روز ادامه خواهد داشت.

در این نشست سران کشور های عضو ناتو حضور دارند و در مورد چگونگی تداوم همکاری این پیمان با نیروهای امنیتی افغان بحث و گفتگو خواهد شد.

پناهنده شدن برخی اعضای هیئت افغانی در کشور های خارجی یک پدیده تازه نیست و بارها بعضی اعضای هیئت و دیپلومات های افغانستان به كشورهای مختلف هنگام سفر رسمی پناهنده شده اند.

پیشتر نیز دو کارمند اداره امنیت ملی افغانستان هنگام سفر رسمی به امریکا پناهنده شدند و دوباره به کشور برنگشتند.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط