حمله مسلحانه بر ریاست امنیت ملی باکشته شدن 13 مهاجم مسلح و 2 تن از نیروهای امنیت ملی به پایان رسید

خبرهای تازه‌ی رسیده از غزنی حاکی از آن است که بیش از 60 تن در پی حمله گروهی مخالفان مسلح دولت که ریاست امنیت ملی ولایت غزنی را هدف قرار داده بودند کشته وزخمی شدند.

مسوولان محلی ولایت غزنی از پایان یافتن حملات مخالفان مسلح بر ریاست امنیت ملی این ولایت  پس از کشته تمام 13 مهاجم  مسلح خبر می‌دهند.

به گزراش افق، موسی خان اکبر زاده والی غزنی در گفتگو با رسانه‌ها می گوید 2 پولیس امنیت ملی در این حادثه  کشته و 8 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

والی غزنی زخمی شدن 50 فرد ملکی را نیز تایید کرده استامنیت ملی غزنی

ازسوی هم مسولان شفاخانه نثار که یک شفاخانه خصوصی است می گوید 90 زخمی به این شفاخانه منتقل شده که وضعیت 8 تن انان وخیم است.

والی غزنی می گوید 13 مخالف مسلح حوالی 5:30 دقیقه صبح امروز ریاست امنیت ملی را هدف قرار دادند که پس از یک ساعت درگیری تمامی مهاجمان از پا در آمدند.

از سوی هم زرور زاهد، قوماندان امنیه ولایت غزنی در گفت و گو با رسانه‌ها گفته است که در این حمله 13 طالب دست داشتند که تمامی آن‌ها در درگیری بانیروهای امنیتی  از پا در آمدند.

وی اعلام کرده است که در حال حاضر امنیت منطقه تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد

اما شاهدان عینی می‌گوید صدای پراکنده تیر اندازی از این ولایت همچنان شنیده می‌شود.

به گفته مقام های امنیتی، مهاجمان در نخست یک موتر موتر نوع مزدا  مملو از مواد منفجره را در مقابل دروازه ریاست امنیت غزنی انفجار دادند و دیگر مهاجمان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

تا اکنون از تلفات افراد ملکی این حادثه اطلاعاتی در دست نیست.

گفتنی است که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان با فرستادن پیامی به رسانه‌ها گفته است که گروه طالبان مسوولیت این حمله را به عهده می‌گیرد.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط