آمادگی شرکت آریانا برای پروازهای مستقیم هرات – دهلی

مسئولان در شرکت هوایی آریانا، از آمادگی‌ها در راستای آغاز پروازهای مستقیم هرات – دهلی، در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

blankسیدعبدالواسع اسحاق، رییس نمایندگی شرکت هوایی آریانا در هرات به خبرگزاری افق گفت: «یک طیاره به چک رفته است تا هفته آینده خلاص می‌شود و پس از تمام شدن چک این طیاره، در قدم نخست پرواز مستقیم هرات – دهلی شروع می‌کنیم».

هم اکنون شماری از باشندگان هرات برای درمان به هند سفر می‌کنند و فعال نبودن خطوط پرواز مستقیم، این باشندگان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

در همین حال، اداره محلی هرات تعهد می‌سپارد که در راستای آغاز مجدد پروازهای مستقیم هرات – دهلی تلاش کند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به خبرگزاری افق، گفت: «هم اکنون هیچ مانعی برای آغاز پروازهای مستقیم هرات – دهلی در این ولایت وجود ندارد».

او تصریح کرد که هم اکنون تلاش‌های برای جلب کمک‌های خارجی برای توسعه میدان هوایی هرات وجود دارد. به گفته او، قرار است که در سال آینده هم‌زمان با تاسیس کنسولگری ترکیه در هرات، خطوط پرواز مستقیم به این کشور نیز از هرات آغاز شود.

امیدواری‌ها در میان شماری از اعضای شورای ولایتی هرات بر این است که با آغاز پروازهای مستقیم هرات – دهلی، در قیمت تکت‌های هوایی  نیز کاهش رونما گردد.

وکیل احمد کروخی، عضو شورای ولایتی هرات در صحبت با خبرگزاری افق، از حکومت می‌خواهد که هرچی زودتر پروازهای مستقیم هرات – دهلی را آغاز کند.

به گفته مقام‌های محلی هرات، به خاطر تسریع در روند معیاری سازی میدان هوایی هرات، قرار است که طرح توسعه میدان هوایی مزارشریف در ولایت هرات تطبیق شود.

مطالب مرتبط