رئیس جمهور: تا پناهگاه تروریزم در پاکستان منهدم نشود به امنیت نمی‌رسیم

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور حمله تروریستی به هوتل انترکانتیننتال را محکوم کرده و گفته است که مبارزه علیه تروریزم تشدید خواهد یافت.

blankدفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به نقل از وی اعلام کرد، دولت افغانستان و هیأت شورای امنیت سازمان ملل در دیدارهای‌شان در کابل و جلسۀ فوق‌العادۀ شورای امنیت سازمان ملل، روی اِعمال فشار بیشتر بر حامیان گروه های تروریستی به اجماع رسیدند.

به گفته غنی، با توجه به پیچیدگی حملات تروریستی، دولت افغانستان یکبار دیگر در دیدار با هیات شورای امنیت سازمان ملل بر واردکردن فشار بیشتر علیه حامیان تروریزم تاکید کرده است.

رییس جمهور غنی در دیدار با هیأت شورای امنیت گفته است که تازمانیکه گروه‌های تروریستی از حمایت و پناهگاه‌های امن برخوردار باشند، مردمان منطقه به امنیت و ثبات دست نخواهند یافت.

به گفته او، حملۀ تروریستی بالای هوتل انترکانتیننتال کابل و سایر حملات مشابۀ تروریستی، همه را وادار می‌کند، تا مشترکاً در روشنایی اجماع متذکره، مبارزۀ جدی و بدون تفکیک علیه تروریزم را تشدید بخشند.

شماری از مهاجمان مسلح، حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته، به هوتل انترکانتیننتال در کابل حمله کردند. گفته می‌شود که چهار مهاجم انتحاری از راه آشپزخانه وارد این هوتل شده‌اند.

وزارت داخله اعلام کرد که در این رویداد پنج تن به شمول یک شهروند خارجی کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند. طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

مطالب مرتبط