حمله مهاجمان مسلح به هوتل اینترکنتیننتال در کابل

شماری از مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته، به هوتل اینترکنتیننتال در شهر کابل حمله کرده‌اند.

blankنجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله گفته است که چهار مهاجم انتحاری وارد هوتل اینتر کنتیننتال کابل شده‌اند.

به گفته او، قطعۀ خاص و پلیس واکنش سریع به ساحه رسیده و عملیات بر دفع حملات ادامه دارد. دانش گفته است که تاکنون دو مهاجم انتحاری کشته شده‌اند.

در همین حال، محب‌الله زیر، یکی از مقام‌های وزارت صحت عامه گفته است که هنوز برای آنان اجازه داده نشده تا زخمیان را به شفاخانه‌ها انتقال دهند.

به گفته او، تاکنون سه تن از زخمیان این حادثه به شفاخانۀ وزیر محمداکبر خان و دو تن دیگر به شفاخانۀ ایمر جنسی، انتقال داده شده‌اند. او افزوده که هنوز آمار دقیق از تلفات این رویداد در دست نیست.

گفته می‌شود که مهاجمان در منزل چهارم و پنجم حضور دارند و قوای افغان منزل اول هوتل را از وجود مهاجمان تصفیه کرده‌اند. مقامات امنیتی افغان همچنین گفته اند که منزل چهارم آن هوتل مجلل آتش گرفته است.

هنوز در باره تلفات این رویداد جزئیات دقیق در دست نیست و هیچ گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است. در همین حال، منابع در وزارت داخله گفته‌اند که در این رویداد پنج تن کشته و شماری دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان شاهدان عینی گفته‌اند که در این حادثه ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.  به گفته آنان، پیش از حمله به هوتل کنفرانس تکنالوژی معلوماتی با حضور مقامات دولتی جریان داشته است.

ویس احمد برمک، وزیر داخله شب گذشته گفته بود که مسئولیت امنیت هوتل دو هفته پیش به یک شرکت امنیتی خصوصی واگذار شده بود.

به گفته او، نیروهای افغان دست‌کم ۱۶ تن را از طبقه اول هوتل نجات داده‌اند. گفته می‌شود که چهار مهاجم انتحاری از راه آشپزخانه وارد هوتل شده‌اند. پلیس کابل شب گذشته تأیید کرده بود که مهاجمان مسلح چندین تن را در هوتل گروگان گرفته‌اند.

هوتل اینتر کنتیننتال، حدود شش سال قبل نیز هدف حمله مهاجمان انتحاری قرار گرفت که در نتیجه ۲۱ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته بود.

مطالب مرتبط