آمریکا خواستار فشار بیشتر سازمان ملل به پاکستان شد

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت درخواست کرد که به پاکستان فشار بیشتری در مساله افغانستان وارد کنند.blank

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با اعلام پشتیبانی از فرایند صلح در افغانستان گفت آمدن طالبان به میز مذاکره اهمیت دارد.

نیکی هیلی در نشست خبری مشترک با دیگر اعضای شورای امنیت که درباره سفر اخیرشان به افغانستان برگزار شده بود، افزود ما در این سفر آنچه که از دولت افغانستان انتظار می رفت را دیدیم.

در سفر اخیر اعضای شورای امنیت ملل متحد به کابل روی چگونگی وضعیت امنیتی در کشور بحث شده است.

گفته می‎شود ئیس جمهور غنی اسناد و شواهدی را در اختیار اعضای شورای امنیت قرار داده است که حمایت اسلام آباد از طالبان را تایید می‌کند.

هیلی اضافه کرد ما می بینیم که مذاکرات با طالبان در فرایند صلح، نزدیک تر شده است که ما پیش از این شاهد آن نبودیم. ما دست در دست هم برای ادامه فرایند صلح در افغانستان کار می کنیم. ما نمی خواهیم که افغانستانی ها بیش از این شاهد رفتارهای تروریستی باشند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین از شورای امنیت درخواست کرد که به پاکستان فشار بین المللی وارد کنند تا رفتار این کشور در حمایت از تروریسم تغییر یافته و به میز مذاکره بازگردد.

هیلی در حالی در مورد فشارهای بین المللی در مورد پاکستان تاکید می‌کند که دیروز مسکو نیز از دولت افغانستان خواسته است تا با طالبان وارد گفتگوی رو در رو با میزبانی مسکو شوند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اظهار کرد من فکر نمی کنم لازم باشد ما کاری برای تسهیل فرایند صلح انجام دهیم، ما فکر می کنیم باید از فرایند صلح پشتیبانی کنیم.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل از ۱۳ تا ۱۵ ژانویه به افغانستان سفر نموده و در آن جا با مقامات این کشور، سازمان های مردم نهاد، نمایندگان مجلس و نمایندگان قشرهای مختلف افغانستان دیدار و گفتگو کردند.

در همین حال وزارت خارجه کشور اعلام کرده است که قرار است در آینده نزدیک، شورای امنیت سازمان ملل متحد، نشست فوق العاده در باره وضعیت افغانستان برگزار کنند.

 

مطالب مرتبط