حامد گیلانی با نمایندگان طالبان در پاکستان دیدار کرده است

خبرگزاری رویترز گزارش داده که نمایندگان طالبان به رهبری ملا هیبت الله با سید حامد گیلانی، رهبر حزب محاذ ملی به گونه غیر رسمی در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان دیدار کرده‌اند.

blankشماری از فرماندهان طالبان که خواسته نام‌شان افشا نشود، به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، شباب‌الدین دلاور و جان محمد مدنی، از دفتر سیاسی طالبان روز دوشنبه در این ملاقات اشتراک داشته‌اند.

همچنان یکی از مسئولان حزب محاذ ملی به رهبری سیدحامد گیلانی، این دیدار را تأیید کرده است.

اما ریاست جمهوری از این ملاقات ابراز بی‌خبری کرده است. این درحالی است که پیش از این، نمایندگان طالبان و شورای عالی صلح در ترکیه دیدار کرده بودند.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته بود که در نشست ترکیه نمایندگان رسمی این گروه شرکت نکرده بودند. همچنان ریاست جمهوری گفت که نماینده دولت در این نشست اشتراک نکرده است.

ولی همایون جریر، عضو شورای عالی صلح گفته بود که طالبان در این نشست خواست‌های‌شان را مطرح کرده و آن با سران حکومت کابل در میان گذاشته خواهد شد.

این دیدارها درحالی صورت می‌گیرد که آمریکا دولت پاکستان را به بازی دوگانه متهم کرده و تأکید دارد، گام‌های عملی در از بین بردن لانه‌های تروریستی در این کشور برنداشته است.

اخیراً رییس جمهور غنی در دیدار با اعضای شورای امنیت در کابل، اسناد و شواهدی را در مورد فعالیت گروه‌های تروریستی به شمول داعش در پاکستان، در اختیار این شورا قرار داده است.

پیش از این، مقامات دولتی افغانستان همواره گفته بودند که رهبران طالبان در پاکستان به سر می‌بردند و این نیز نشانگر حمایت دولت پاکستان از گروه‌های تروریستی علیه این کشور است.

اکنون باورها بر این است که ملا هیبت الله آخندزاده، رهبر کنونی طالبان در پاکستان مخفی شده است. آمریکا کمک‌های مالی خود به پاکستان را به دلیل حمایت این کشور از شورشیان متوقف کرده است.

مطالب مرتبط