اختلاس ۱۰۰ میلیارد تومانی، این بار در شرکت ملی نفت ایران

خزانه‌دار بخش «مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران» از سال های ۱۳۸۸ تا سال جاری، رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان را اختلاس کرده و از ایران خارج شده است.

blank

رسانه‌های ایران از کشف یک تخلف مالی گسترده در یکی از پست‌های مدیریتی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران‌ خبر دادند.

به گزارش افق به نقل از یورونیوز بر اساس این گزارش‌ها، خزانه‌دار بخش «مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران» از سال های ۱۳۸۸ تا سال جاری، رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان را اختلاس کرده و از کشور خارج شده است.

بر اساس گزارش‌ها این فرد، پس از اطلاع یافتن از آغاز بررسی تخلفات، ابتدا به کشور ترکیه گریخته و محتمل است از آنجا راهی کانادا شده باشد. بنابر گزارش های موجود این فرد که دارای اقامت کشور کانادا است، فعالیت های مجرمانه خود را از سال ۱۳۸۸ در شرکت ملی نفت آغاز کرده بود.

هرچند رقم این اختلاس مالی از سوی برخی رسانه ها حدود «یکصد میلیارد تومان» اعلام شده است اما منبع آگاه روزنامه ایران می‌گوید که «این احتمال وجود دارد که با اتمام بررسی‌ها رقم اختلاس بیشتر یا حتی کمتر باشد. بدین جهت بیان کردن عدد در شرایط فعلی تنها در حد گمانه‌زنی است.»

یژن زنگنه وزیر نفت ایران دستور برکناری تعدادی از مدیران شرکت ملی نفت را صادر کرد

کسری نوری، رئیس روابط عمومی وزارت نفت با تأیید خبر این اختلاس که در یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت رخ داده است، در تشریح ابعاد آن گفت: «مسوولان امور مالی مدیریت اکتشاف در بررسی اسناد مالی خود با تخلف انجام شده توسط یکی از کارمندان امور مالی مواجه شدند که بلافاصله موضوع را به مراجع اطلاعاتی و قضایی گزارش دادند.»

رئیس روابط عمومی وزارت نفت همچنین اضافه کرد که بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران دستور داده است تا تحقیقات دقیق برای روشن شدن ابعاد موضوع و میزان مبلغ سوء استفاده شده صورت گیرد. همچنین به دستور وزیر نفت، تعدادی از مسوولان ذیربط که در انجام مسوولیت‌هایشان بی‌دقتی و اهمال کرده‌اند نیز برکنار شده اند.

 

 

مطالب مرتبط