اشرف غنی: همکاری افغانستان و پاکستان می‌تواند موجب ثبات منطقه شود

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور  می‌گوید که دولت افغانستان به سوی پاکستان دست مذاکرات همه‌جانبه دراز می‌کند و امیدواریم این کشور نیز در زمینه اقدام صادقانه کند.

blankوی امروز در کنفرانس ملی مشورتی جامعه مدنی، جوانان و زنان پیرامون صلح در کابل گفت، امیدواریم از جانب پاکستان پاسخ مثبت دریافت کنیم. رییس جمهور غنی تأکید کرد که همکاری  افغانستان و پاکستان می‌توانند موجب ثبات منطقه شود و صدها میلیون انسان را از خطر نجات دهد.

وی بر روند صلح میان افغان‌ها با طالبان نیز تاکید کرد و گفت که اگر افغان هستید، اختیارتان را به دست کشورهای همسایه ندهید و گفت‌وگوی صلح را با حکومت  افغانستان آغاز کنید.

رییس جمهور غنی در ادامه خطاب به طالبان گفت که کشور همسایه‌ به شما برخی از موضوعات را پیشنهاد می‌کند، اما آن مورد قبول زنان و جوانان افغان نمی‌باشد.

وی همچنان افزود که افغانستان در صف اول امنیت تمام جهان قرار دارد، به همین خاطر پیمان‌های امنیتی برای امنیت کشور و جهان به امضا رسیده است.

اشرف غنی در بخش دیگر سخنانش گفت که کلان‌ترین ثروت چهل سال آینده‌ی کشور آب است، «آب ما آبروی ما بوده و از آن به طور درست حفاظت خواهیم کرد».

وی افزود که حاکمیت قانون موجب می‌شود، تا فقری را که از آن رنج می‌بریم، از بین ببریم. به گفته غنی، بحران کنونی افغانستان دایمی نیست و آن خاتمه خواهد یافت.

رییس جمهور غنی همچنان تأکید کرد، دشمنان افغانستان می‌خواهند بگویند که درد افغان‌ها جداست، اما من می‌گویم که درد همه‌ی افغان‌ها یک و هدف ما نیز مشترک است.

مطالب مرتبط