نگرانی از افزایش ترورها در شهر کابل

افزایش ترورها و فعالیت افراد مسلح غیر مسئول در شهر کابل، نگرانی شدید شهروندان را به دنبال داشته است.

blankدر تازه‌ترین مورد روز گذشته، دو تن از سوی افراد مسلح غیر مسئول در شهر کابل به قتل رسیده و عاملان آن از محل موفق به فرار شده‌اند.

عصر روز گذشته یک فرد مسلح در چهارراهی پلسرخ در نزدیکی پوسته پلیس، یک باشنده کابل را به نام هاشم نظری، با ضرب گلوله به قتل رساند و سپس از محل فرار کرد.

در همین حال، یکی از وابستگان هاشم نظری، به خبرگزاری افق گفت، هنوز انگیزه این قتل روشن نشده و معلوم نیست از سوی چه کسی به قتل رسیده است.

همچنان ویدیویی که در اختیار خبرگزاری افق قرار گرفته، نشان می‌دهد که مردی از داخل یک موتر نوع لنکرورز یک تن را پس از مشاجره لفظی با ضرب گلوله به قتل می‌رساند.

پس از این رویداد، بشیر عظیمی، مالک سوپر مارکیت بزرگ فامیلی نیز شب گذشته در پلسرخ شهر کابل از سوی افراد مسلح غیر مسئول ترور شده است.

شماری از اعضای خانواده وی گفته‌اند، او حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته از سوی یک فرد مسلح در داخل فروشگاه‌اش به قتل رسیده است.

پیش از این نیز، چندین مورد قتل در شهر کابل صورت گرفت. پس از آن مسئولان امنیتی گفته بودند، برای جلوگیری از قتل و اختطاف در شهر کابل اقدامات لازم را روی دست گرفته‌اند.

در همین حال، شماری از باشندگان کابل از گشت‌وگذار افراد مسلح غیر مسئول و دزدان مسلح در این شهر به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنان می‌گویند که حکومت به ویژه نهادهای امنیتی برای جلوگیری از قتل، اختطاف و همچنان بازداشت دزدان مسلح از شهر کابل اقدامات لازم روی دست نگرفته است.

مطالب مرتبط