رایزنی‌ بزرگان قومی؛ طالبان فراه ۶ دانشجو را آزاد کردند

مقام‌های امنیتی فراه می‌گویند که طالبان مسلح شش تن از دانشجویانی را که با خودشان برده بودند را آزاد کرده‌اند.

blank

اقبال باهر، سخنگوی پلیس فراه در گفتگو با خبرگزاری افق، گفت که این دانشجویان با پا درمیانی بزرگان قوم از بند طالبان آزاد شده‌اند.
بامداد امروز طالبان مسلح شش دانشجوی دانشگاه فراه را در منطقۀ «شمال‌گاه» در مسیر شاهراه فراه – هرات، از موتر مسافربری پایین و باخودشان به یک جای نامعلوم انتقال داده بودند.
جمیله امینی، عضو شورای ولایتی فراه در صحبت با خبرگزاری افق، از وضعیت امنیتی و قدرت روز افزون طالبان در شماری از مناطق این ولایت به شدت ابراز نگرانی کرده است.
او از حکومت می‌خواهد که با ایجاد پوسته‌های امنیتی در مسیر شاهراه‌ این ولایت، به آدم ربایی‌ها در این ولایت نقطه پایان بگذارند.
افراد منسوب به گروه طالبان در ۱۶ ماه جدی سال جاری، ۲۰ مسافر را در مسیر ولسوالی بالابلوک با خودشان برده‌اند و این در حالی است که شماری از این مسافران با پا درمیانی بزرگان قوم از بند طالبان رها شدند، اما به گفته جمیله امینی، عضو شورای ولایتی فراه، تاکنون هم از سرنوشت ۶ مسافر ربوده شده در این ولایت خبری در دست نیست.
طالبان مسلح در ۱۴ ماه جدی نیز، سه تن به شمول یک سرباز دولتی را پس از ربودن تیر باران کردند.
ادامه آدم ربایی‌ها در مسیر شاهراه ۵۱۷ در ولایت فراه، نگرانی شماری از باشندگان و اعضای شورای ولایتی این ولایت را به دنبال داشته است. این باشندگان از نهادهای امنیتی می‌خواهد که تدابیر جدی برای جلوگیری از آدم ربایی‌ها‌ در این ولایت روی دست بگیرند.

مطالب مرتبط