مجلس سنا: شماری از جنرالان پاکستانی در فهرست سیاه شورای امنیت قرار گیرند

اعضای مجلس سنا ضمن استقبال از سفر هیأت شورای امنیت سازمان ملل به کابل می‌گویند که سران حکومت وحدت ملی از فرصت موجود برای بهبود وضعیت امنیتی کشور درست استفاده کنند.

blankآنان همچنان گفتند که حکومت از هیأت شورای امنیت سازمان ملل بخواهد، تا شماری از جنرالان پاکستانی را که در حملات علیه افغانستان نقش دارند، در فهرست سیاه خود قرار دهد.

اعضای مجلس سنا امروز از هیأت شورای امنیت سازمان ملل نیز خواستند، وضعیت افغانستان را به گونه واقعی بررسی کند و به مشکلات افغانستان نقطه پایان بگذارد.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا از هیأت شورای امنیت خواست تا با چهره‎های سیاسی- مردمی افغانستان دیدار کند و وضعیت امنیتی کشور را از زبان آنان بشنوند.

ایزدیار همچنان گفت که رهبران حکومت وحدت ملی باید موضع واحد در مورد رخدادهای کشور داشته باشند و از شورای امنیت سازمان ملل تقاضا کنند، تا به مشکلات این کشور نقطه پایان بگذارد.

همچنان جمعه الدین گیانوال، عضو دیگر مجلس سنا گفت که سران حکومت در مورد لانه‌های تروریستان به طور واضح به هیأت شورای امنیت سازمان ملل توضیح دهند.

وی افزود که تمام لانه‌های تروریستان در خاک پاکستان قرار دارند و مردم  افغانستان، همواره از سوی دولت پاکستان مورد کشتار قرار می‌گیرد.

به گفته گیانوال، سران حکومت وحدت ملی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل بخواهند، تا جنرالان پاکستانی را که در حملات تروریستی در افغانستان دست دارند، در فهرست سیاه خود قرار دهد.

همچنان شماری از اعضای دیگر مجلس سنا، از هیأت شورای امنیت سازمان ملل خواستند، تا تعهدات قبلی‌اش در خصوص برقراری صلح و ثبات در افغانستان را عملی کند.

هیأت شورای امنیت سازمان ملل، دیشب برای بررسی وضعیت امنیتی افغانستان عازم کابل شده است. طی شانزده سال گذشته، این سومین سفر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به کابل است.

مطالب مرتبط