تهدیدات امنیتی مانع ساخت یک سرک در هرات شده است

تهدیدات امنیتی در شماری از ولسوالی‌های هرات، همواره نگرانی باشندگان این ولایت را به دنبال داشته، حالا گفته‌هایی نیز وجود دارد که تهدیدات فزاینده امنیتی در برخی از ولسوالی‌های هرات، کار تکمیل پروژه‌های زیربنایی و توسعه‌ای را در این ولایت به مشکل مواجه ساخته است. یکی از پروژه‌هایی که تا هنوز هم کار آن بنابر چالش‌های امنیتی آغاز نشده پروژه ساخت سرک دلروگ در ولسوالی ناامن شیندند است.

blank
آغا محمد صدیقی، رییس احیا و انکشاف دهات هرات

آغا محمد صدیقی، رییس احیا و انکشاف دهات به خبرگزاری افق، گفت تا زمانی که حکومت امنیت این منطقه را تامین نکند، آنان نمی‌توانند به ساخت این پروژه اقدام نمایند.
او افزودکه کار منظوری سرک دلروگ شیندند تکمیل شده و در صورتی بهبود امنیت، آنان به ساخت این سرک اقدام خواهند کرد.
سرک دلروگ از مرکز این ولسوالی تا منطقه زغالی امتداد می‌یابد و در صورت تکمیلی این پروژه، به باشندگان شیندند در رفت و آمد سهولت میافریند.
شماری از اعضای شورای ولایتی هرات، نیز از تهدیدات امنیتی موجود در مسیر ارتباطی شماری از ولسوالی‌های این ولایت نگران اند.
غلام حبیب هاشمی، عضو این شورا به خبرگزاری افق، گفت تا زمانی که امنیت تامین نگردد، پروژه‌های انکشافی بگونه مناسب در ولسوالی‌های ناامن اجرا نخواهد شد. او خواستار تامین امنیت ولسوالی‌های ناامن از سوی نیروهای امنیتی شده است.
اداره محلی هرات تعهد می‌سپارد که در راستای تامین امنیت پروژه‌های انکشافی در ولسوالی‌های هرات تلاش خواهند کرد.
جیلانی فرهاد، سخنگوی اداره محلی هرات ابراز امیدواری می‌کند که با تکمیل شدن پروژه‌های انکشافی در ولسوالی‌های ناامن هرات از چالش‌های امنیتی در این ولسوالی‌ها کاسته شود.
بارها گزارش‌هایی مبنی بر وجود ناامنی و تحرکات مخالفان مسلح در شیندند وجود داشته، که این مشکل در روند تکمیل سازی پروژه‌های انکشافی خلل وارد نموده است.
باشندگان ولسوالی شیندند همواره بخاطر ناامنی و کمبود پروژه‌ها انکشافی در این ولسوالی انتقاد کرده‌اند؛ اما ظاهرا تا هنوز هم مشکلات امنیتی در این ولسوالی برطرف نگردیده است.

مطالب مرتبط