در شش ماه نخست سال ۴۳۰ دختر ایرانی از خانه فرار کردند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ایران گفته است: بر اساس آخرین آمار این اداره،۴۳۰  دختر در ایران طی ۶ ماهه نخست سال از خانه فرار کرده اند.

blank

حبیب الله مسعودی فرید افزود: آمار دختران فراری در سال گذشته در مجموع ۱۲ ماه سال، کمتر از ۱۰۰۰ نفر بوده است و آمار سال جاری، نسبت به سال قبل تغییر قابل ملاحظه ای نداشته است.

وی اضافه کرد: به طور معمول ۹۰ درصد دختران فراری را افرادی شامل می‌شوند که به دلیل مشکلات و تعارضات داخل خانواده مثل اعتیاد، کمبود محبت و خلأ عاطفی و همچنین به دلیل نبود ارتباط مناسب میان والدین و فرزندان و خشونت پدر و مادر از خانه فرار می‌کنند.

بیش از ۶۰ درصد دختران فراری به خانواده بازگردانده شده اند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در حال حاضر اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در شهر تهران ۴ مرکز مداخلات برای نگهداری دخترانی که از شهرهای خود به پایتخت فرار می‌کنند، در نظر گرفته است و پس از ورود این افراد به مراکز فوق، مداخلات مددکاری اجتماعی و مداخلات روان‌شناسی آغاز می‌شود و در صورت به نتیجه نرسیدن مداخلات، دختران فراری به خانه‌های سلامت سازمان بهزیستی منتقل می‌شوند.

یکی از عوامل فرار دختران از خانه در ایران مشکلات خانوادگی مثل طلاق نیز محسوب می‌شود. فروپشی بنیان خانواده کمک می‌کند تا دختران جوان خانه را ترک کنند.

مطالب مرتبط