در پی برخورد دو کشتی در آب‌های چین، ۳۰ ایرانی ناپدید شدند

مقامات چین امروز یکشنبه اعلام کردند ۳۲ نفر در پی برخورد دو کشتی در آب‌های چین ناپدید شدند. یکی از کشتی‌ها یک نفتکش (ایرانی) است که بر اثر این برخورد آتش گرفته است.blank

به گزارش افق به نقل از  ایسنا، وزارت حمل و نقل چین روز یکشنبه اعلام کرد ۳۲ نفر از جمله ۳۰ ایرانی در پی برخورد یک کشتی باری و یک نفتکش در دریای چین شرقی ناپدید شدند. کشتی نفتکش در پی این برخورد آتش گرفت.

بنا بر بیانیه وزارت حمل و نقل چین، در پی این برخورد که شنبه حدود ساعت ۸ به وقت محلی روی داد، یک تانکر حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات نفتی به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که ۳۲ نفر شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی بودند، ناپدید شدند.

عملیات جستجو برای یافتن این افراد آغاز شده است.

وزارت حمل و نقل چین افزود دومین کشتی که یک کشتی باری چینی است متحمل خسارتی که امنیتش را به خطر بیندازد نشده است و خدمه آن نجات داده شدند.

این حادثه حدود ۱۶۰ مایل دریایی (۳۰۰ کیلومتری) شرق دلتای رودخانه یانگ‌تسه نزدیک شهر شانگهای، در شرق چین روی داد.

تلویزیون دولتی «سی سی تی وی» چین تصاویری از نفتکش آتش‌گرفته را نشان داد.

وزارت حمل و نقل چین خاطرنشان کرد نفتکش سانچی با پرچم پاناما و طول ۲۷۴ متر برای شرکت ایرانی «برایت شیپینگ» کار می‌کرد و به سمت کره جنوبی برای تحویل محموله خود در حرکت بود.

مقامات دریایی چین ۸ کشتی را برای عملیات جستجو و نجات به محل حادثه فرستادند و کره جنوبی نیز در این عملیات شرکت دارد. کره جنوبی یک کشتی گارد ساحلی و یک هواپیما را به محل حادثه اعزام کرده است.

سخنگوی وزارت نفت ایران با تایید مفقود شدن ۳۰ ایرانی در این حادثه گفته است: این نفتکش متعلق به شرکت ملی نفت است و در اجاره یک شرکت چینی بوده است. این نفتکش در سواحل شرقی چین با یک کشتی باری چینی برخورد کرده که پس از برخورد، نفتکش ایرانی آتش گرفته است.

 

مطالب مرتبط