امنیت ملی: مهمانخانه وزیر اکبرخان کابل مربوط والی جدید بلخ است

ریاست عمومی امنیت ملی و شورای امنیت ملی، ضمن رد اظهارات دیروز عطا محمد نور، والی برکنار شده بلخ مبنی بر توزیع سلاح به افراد برای ناامنی بلخ، اعلام کرده‌اند که چنین اظهارات بی‌اساس است.

blankدفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی گفته است شورای امنیت در آدرس ذکر شده از سوی عطامحمد نور هیچ مهمانخانه ندارد و معلومات ارایه شده کاملاً بی‌اساس است.

عطا محمد نور، والی برکنار شده بلخ دیروز نهادهای شورای امنیت ملی و ریاست عمومی امنیت ملی را متهم کرد که برای به آشوب کشاندن این ولایت به افراد «ولگرد» در شهر کابل سلاح توزیع می‌کند.

وی در جمع از هودارانش در بلخ گفت، شورای امنیت و امنیت ملی در سرک ۱۵ وزیر اکبرخان در یک مهمانخانه برای ویرانی شهر مزار شریف، به افراد «ولگرد» سلاح توزیع می‌کنند.

با این حال، ریاست امنیت ملی نیز اظهارات نور را رد کرده و گفته است که آن پروپاگندهای غیر مسئولانه است و به هیچ صورت در راستای مبارزه با تروریزم کمک نمی‌کند.

در خبرنامه امنیت ملی آمده است، مهمانخانه سرک ۱۵، مربوط والی جدید بلخ است و تدابیر امنیتی آن از سوی ریاست محافظت رجال برجسته گرفته شده است.

تنش بین حکومت وحدت ملی و والی برکنار شده بلخ همچنان جریان دارد، اما برای حل آن حزب جمعیت اسلامی و نمایندگان حکومت شب گذشته باهم گفت‌وگو کرده‌اند.

هنوز از نتیجه این نشست اطلاعی در دست نیست، ولی حنیف اتمر، مشاور امنیت و معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی به نمایندگی از حکومت در آن اشتراک داشته‌اند.

همچنان صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت امور خارجه، داکترمهدی، ستار مراد و واقف حکیمی به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی در این مذاکرات اشتراک کرده‌اند.

مطالب مرتبط