زنان عربستان اجازه یافتند موتر سیکلت و لاری برانند

اصلاحات در عربستان سعودی در طول تاریخ این کشور بی سابقه است، اصلاحاتی که با روی کار آمدن بن سلمان جوان در قدرت وارد جامعه سنتی و مرد سالار سعودی شده‌است.

blank

از این پس زنان در عربستان اجازه خواهند داشت تا موترسیکلت و لاری هم برانند. شبکه العربیه به نقل از پلیس ترافیک عربستان نوشت زنان در این کشور اجازه خواهند یافت تا لسانس موترسیکلت و کامیون را نیز دریافت کنند.

این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که قانون منع رانندگی موتر برای زنان عربستانی به تازگی برداشته شده و آن‌ها اجازه پیدا کردند مثل مردان رانندگی کنند. یک هیئت دولتی سعودی شامل چند وزیر مأموریت یافته‌اند تا مقدمات را برای اجرای تصمیم پادشاه که در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ میزان) گذشته اعلام شد، فراهم کنند.

فرمان اجازه راندن موتر و موترسیکلت که از سوی پادشاه سعودی ملک سلمان بن عبدالعزیز صادر شده از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی اجرایی خواهد شد.

عربستان با وجود داشتن جامعه‌ای به غایت محافظه‌کار و مذهبی، از زمان انتصاب محمد بن سلمان به مقام ولیعهدی، شاهد اصلاحات بی‌پیشینه‌ای در زمینه حقوق اجتماعی و برابری حقوق زن و مرد بوده است.

اجازه یافتن زنان در ورزشگاه‌ها فعالیت های هنری سینمایی از جمله موارد است که عربستان با ورود محمد بن سلمان در عرصه سیاسی این کشور رونما شده است.

در گذشته نه تنها رانندگی زنان در عربستان ممنوع بود، بلکه اندک مقاومت برخی زنان برای کسب حق رانندگی و آزادی‌های دیگر در این کشورسرکوب می‌شد.

بحث حضور زنان سعودی در ورزشگاه ها از مباحث است که در میان کاربران ایران نیز برای مدتی طولانی از مباحث داغ بود.

زنان ایرانی تا هنوز هم اجازه ورود به ورزشگاه ها را ندارند و نا چارند که بازی های ورزشی را از طریق تلویزیون در خانه تماشا کنند.

مطالب مرتبط