تداوم جنگ و سردی هوا در سانچارک سرپل جان ۷ کودک را گرفت

هفت کودک روستای تبر ولسوالی سانچارک ولایت سرپل که از کاروان فراریان منطقه شان جدا شده بودند در نتیجه سردی هوا جان باخته اند.blank

این کودکان همراه با جمع دیگر از منطقه تبر ولسوالی سانچارک، به دلیل ناامنی‌های اخیر، پا به فرار گذاشته بودند و در مسیر راه از آنان جدا شده بودند که شب گذشته در نتیجه سردی هوا در یکی از باغ‌های این منطقه جان دادند.

خلیل‌الله عزیزی یکی از باشندگان منطقه تبر و عضو دوره قبلی شورای ولایتی سرپل گفته که این کودکان در مسیر راه از والدین شان جدا شده‌اند و والدین آنان از سراسیمه‌گی و خرابی وضعیت نتوانسته آنان را با خود بی‌برند که در نتیجه این رویداد به وقوع پیوسته است.

باشندگان منطقه تبر ولسوالی سانچارک پس از آن پا به فرار گذشته اند که سه روز قبل این منطقه به دست گروه طالبان سقوط کرد و مقام‌های محلی این ولایت گفته‌اند تاکنون جنگ در این منطقه جریان دارد.

ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل گفته که در ۲۴ ساعت گذشته درگیری‌ها در این منطقه منجر به کشته شدن ۴ فرد ملکی و زخمی شدن ۶ تن دیگر به شمول زنان و کودکان شده است.

وی افزوده که این منطقه پس از آن سقوط کرده که در هفته گذشته رییس کریم قوماندان پیشین حزب اسلامی با ذکر الله قوماندان پیشین حزب جنبش ملی، مشاجره لفظی کرده و پس از آن قوماندان حزب اسلامی همراه با افراد زیر دستش با طالبان یک‌جا شده و قریه تبر سقوط کرده است.

امانی تأکید کرده که جریان جنگ در منطقه باعث شده حدود یک هزار خانواده خانه‌های شان را ترک کنند.

مطالب مرتبط