تیم فنی اصلاحات و همگرایی: اگر تا 24 ساعت به خواست ما رسیدگی نشود روند تفتیش را تحریم می‌کنیم

فضل احمد معنوی مسول تیم فنی ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله، نامزد معترض دور دوم انتخابات ریاست جمهوری یک بار دیگر هشدار داده است، در صورتی که خواست این تیم مبنی بر ابطال آرای تقلبی تا فردا صبح پذیرفته نشود روند بازرسی آرا را تحریم می‌کند.

فضل احمد معنوی، مسئول تیم فنی ستاد انتخاباتی عبدالله ظهر امروز در نشست خبری در کابل گفت: “اگر تا فردا صبح همه خواست های معقول ما بطور مطلق قبول شد ما روند را ادامه می دهیم و اگر قبول نشد ما پروسه را تحریم می کنیم .”fazl-ahmad-manawee

او گفت که در صورت قبول نشدن خواست های این تیم، نتیجه بر آمده از این روند برای آنها قابل قبول نیست.

به گفته معنوی پنج خواست این تیم در لایطه ابطال آرا از سوی دفتر معاونیت سازمان ملل دخیل در انتخابات ریاست جمهوری پذیرفته نشده و لایحه کنونی نیز مورد قبول تیم اصلاحات و همگرایی نیست.

آقای معنوی گفت، آن گونه که معیار های پذیرفته شده برای پاک سازی آرای تقلبی ایجاب می کرد رعایت نشده، برخورد در برابر تفتیش آرا تخنیکی نبوده و بررسی آرا زیر سایه هدف سیاسی به پیش می رود.

معنوی یک بار دیگر خواست های تیم عبدالله عبدالله را به دفتر سازمان ملل متحد یشنهاد کرد.

پیشنهادات تیم فنی عبدالله عبدالله

فضل احمد معنوی در نشست خبری امروز گفت که هزاران محل رای دهی وجود دارد که برگه های نتایج آن از سوی یک شخص امضا شده، این چنین برگه های نتایج مشکوک است و باید در لایطه ابطال آرا در نظر گرفته شود.

آقای معنوی گفت که نتایج آرای صدها محل رای دهی در اوراق سفید و غیر معیاری ارسال شده و نیز صد ها محل وجود دارد که ناظرین در آن‌جا حضور نداشته اند.

به گفته معنوی، قات شدن ورق رای دهی یکی از مواردی است که باید با او برخورد جدی صورت گیرد اما در دور دوم انتخابات صد ها صندوق وجود دارد که اوراق رای در آن قات نشده انداخته شده و برگه نتایج آن نیز وارد سیستم شده است.

معنوی می گوید که در دور دوم انتخابات آرای چند محل رای دهی با هم یکجا شده که این خود نمونه ای از تقلب است اما چنین محلات از سوی کمیسیون انتخابات جدا شده و در مورد چگونگی جدا سازی این برگه ها هیچ گونه جواب درستی داده نشده است.

به گفته معنوی، قبل از برگزاری انتخابات ۱۸۴مرکز رای دهی از سوی وزارت داخله بسته اعلام شد اما یافته های این تیم نشان می دهد که از۱۹۰محل در این مراکز بسته، آرای برجسته (بالاتر از 550) رای به دست آمده و حساب شده است.

معنوی تاکید کرد که نبود لیست رای دهندگان، اعداد کارت های یکسان و مسلسل یا نشانه های مشابه دال بر تقلب است و در این مورد برخورد بسیار سطحی صورت گرفته است.

او گفت که چنین مواردی در لایحه ابطال آرا باید در نظر گرفته شود.

واکنش کمیسیون مستقل انتخابات

لحظاتی پس از اظهارات معنوی آقای نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون انتخابات درنشست خبری گفت که تمام روند بازرسی آرا مطابق به چک لست و کارشیوه ابطال آرا که از سوی ملل متحد پیشنهاد شده و دو نامزد ریاست جمهوری نیز آن را پذیرفتند، به پیش می رود.

آقای نور گفت که با عملکرد بر بنیاد چنین معیار نتایج بر آمده از تفتیش برای دو نامزد قابل قبول باشد.

او همچنان گفت اگر تیم های انتخاباتی پیشنهادات و نظراتی دارند باید با کمیسیون در میان بگذارند تا هر مشکلی وموانع که وجود دارد درمورد آن بحث صورت گیرد و راه حل به آن پیدا شود.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط